Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Już wkrótce nowe przepisy chroniące konsumentów

Bat na nieuczciwych sprzedawców i telemarketerów. Teraz wszystko będzie musiało być jawne i jasne. Sprzedawca nie „wkręci” nas w zakupy.

Już 25 grudnia zaczną obowiązywać nowe przepisy, chroniące konsumentów. W przypadku tak zwanych zakupów na odległość, na przykład przez Internet czy sprzedaży telefonicznej, sprzedawca będzie zobowiązany dostarczyć nam na piśmie albo mailem dokładne potwierdzenie tego, co oferuje.

Miejski rzecznik konsumentów w Koszalinie, Krystyna Piwońska, powiedziała, że dotyczy to także umów z akwizytorami, odwiedzającymi nasze domy lub handlującymi na ulicy, i na prezentacjach poza siedzibą danej firmy. Korzystne dla kupujących będzie też wydłużenie z 10 do 14 dni terminu, w którym możemy odstąpić od umowy kupna. Krystyna Piwońska podkreśliła, że warto będzie dokładnie czytać informacje, otrzymywane od sprzedawców, gdyż wtedy będziemy pewni czy to, co mówili, jest zgodne z prawdą.

Będzie nam też łatwiej załatwić sprawę wadliwego towaru. Będzie bowiem można wybrać, czy chcemy zwrotu pieniędzy, wymiany towaru, obniżki ceny czy na przykład odstąpienia od umowy. Okres tak zwanego domniemania istnienia wady w momencie sprzedaży zostanie wydłużony do roku. Nie trzeba jednak wyrzucać paragonów. Przydadzą się, jeśli będziemy na przykład chcieli zareklamować towar.

IAR/A. Kupczyk PR Koszalin/Siekaj/sk

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.