Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Kiedy e-społeczności zaczną zarabiać?

Nie maleje popularność serwisów społecznościowych. Wśród nich prym wiedzie Nasza klasa, która detronizuje po kolei największe polskie portale. Mimo wielkiej popularności tego serwisu wciąż nie generuje on takich zysków jak największe serwisy horyzontalne. Jednak kwestia przełożenia dużej liczby użytkowników na wyższe przychody i zyski spędza sen z powiek nie tylko Naszej klasie. Problem ten dotyczy serwisów społecznościowych na całym świecie. Czy więc Nasza klasa i inne serwisy Web2.0 zaczną zarabiać na miarę potencjału?

„Przekucie w zyski nawet ogromnych rzesz użytkowników serwisów społecznościowych będzie trudne” – pisze gazeta. – Ich przyszłość zależy od znalezienia sposobu na sukces, jednocześnie nie zrażając do siebie bardzo wyczulonych na nachalną reklamę użytkowników – mówi dla „Rzeczpospolitej” Mariusz Piaseczny z D-Link Polska. – Model biznesowy oparty na reklamie w sieci nie ma przyszłości, internauci jej unikają – podsumowuje w „Rzeczpospolitej” Adam Guz, inwestor i prezes firmy doradczej Go Advisers.
Danymi na temat rentowności, zysków i przychodów nie chce się dzielić lider polskich społeczności Nasza-Klasa.pl. – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

„– Portal jest rentowny, przychód pochodzi przede wszystkim z reklam i płatnych funkcjonalności portalu. Nie ujawniamy danych finansowych ani prognoz, ale spodziewamy się utrzymania trendu wzrostowego – mówi dla gazety Maciej Popowicz, współwłaściciel i twórca Naszej-Klasy. „Według informacji „Rz” zyskowny jest także GoldenLine.pl, odpowiednik amerykańskiego LinkedIn.com, który skupia osoby zainteresowane rozwojem kariery.” – czytamy dalej.

Mimo, że tylko nieliczne serwisy społecznościowe znalazły sposób na zarabianie to nadal powstają nowe projekty. Część z nich to ciekawe przedsięwzięcia, które przy odpowiednim zarządzaniu i odrobinie szczęścia mogą zdobyć swój kawałek społecznościowego tortu. Do takich projektów można zaliczyć m.in. serwisy JakElvis.pl (przejęty przez Onet.pl), Młodelata.pl czy Szafa.pl.

– W poszukiwaniu drugiej Naszej klasy

– 100 pytań do twórcy Naszej-klasy

Więcej w „Rzeczpospolitej”, w artykule „E-społeczności na zakręcie”, autorstwa Tomasza Boguszewicza

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
szybkieciecie 29 lip 2009 (21:18)

Tekt o wysokim poziomie grafomaństwa. niemal wszystkie serwisy społecznościowe w polskiej sieci są rentowne. Wszystkie zaś mają model oparty w 90% na sprzedaży reklamy. Myślę, że jedynym problemem jest taki mały guz - ekspert nie z tej ziemi. Ja wam mówię szybkie cięcie i po krzyku:)