Kiedy mały podatnik może zaksięgować opłatę za prowadzenie konta?
Prowadzę KPiR i mam problem z opłatą za prowadzenie konta. Wyciąg mam dostawać co 3 m-ce, w takim razie, kiedy mam wpisać oplatę za grudzień – czy w grudniu (zgodnie z metodą kasową), czy dopiero w momencie kiedy przyjdzie wyciąg?
Mały podatnik to szczególna kategoria podatników VAT, charakteryzująca się stosunkowo niewielkimi obrotami rocznymi. Mały podatnik posiada dodatkowe uprawnienia, jedną z nich jest możliwość wyboru kasowej metody rozliczania VAT.
Metodę tę można w dużym uproszczeniu opisać następująco: odprowadza Pani podatek kiedy kontrahent Pani zapłaci, a odlicza Pani kwoty z faktur – w przypadku kiedy sama Pani zapłaci kontrahentowi. Warto dodać, że metoda kasowa oznacza wyłącznie kwartalne rozliczenia – deklaracją VAT-7K, a Pani zobowiązana jest do wystawiania faktury VAT MP. Nie musi Pani korzystać z kasowej metody rozliczania VAT, ale ma Pani jednak taką możliwość.
Okres stosowania zasady kasowej rozliczenia VAT nie może być krótszy niż 12 miesięcy, chyba że Pani utraciła status małego podatnika (ze względu na rozmiar obrotów). O rezygnacji ze stosowania metody kasowej zawiadamia Pani na piśmie naczelnika US w terminie do końca kwartału, w którym stosował tę metodę.
Podstawa prawna: Ustawa o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54, poz. 535 z późn. zm.)
Przemysław Gogojewicz
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Jak obliczyć staż pracy? Podpowiadamy, jak nie popełnić błędu
-
Nienormowany czas pracy, czyli co oznacza dla pracownika i pracodawcy
-
Cykl Edukacyjny: obligacje skarbowe jako bezpieczna forma lokowania oszczędności
-
Cykl Edukacyjny: Inwestowanie Oszczędności. Rozpoczynamy serię artykułów o lokowaniu kapitału