Na czym polega istota badań marketingowych?
Badania marketingowe to systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania oraz prezentacji informacji na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych.
Typologia badań
Badania te możemy podzielić w zależności od wybranego kryterium podziału. Podstawowe kryteria podziału to: kryterium przedmiotowe – jaki jest przedmiot badań; kryterium rodzaju źródeł informacji, które zostaną wykorzystane w badaniach; kryterium typu i szczegółowości decyzyjnych problemów marketingowych, które mają być rozwiązane w rezultacie przeprowadzenia badań; kryterium charakteru pozyskiwanych informacji.
Z punktu widzenia przedmiotu badań podstawowymi obszarami zainteresowań badań marketingowych są:
- warunki działania przedsiębiorstwa,
- instrumenty oddziaływanie przedsiębiorstwa na rynek,
- rezultaty działań przedsiębiorstwa.
Biorąc pod uwagę rodzaj wykorzystywanych w badaniach źródeł informacji możemy rozróżnić:
- badania „zza biurka” inaczej pośrednie (desk research),
- badania terenowe inaczej badania bezpośrednie (field research).
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością