Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Na czym polega istota badań marketingowych?

Badania marketingowe to systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania oraz prezentacji informacji na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych.

Typologia badań

Badania te możemy podzielić w zależności od wybranego kryterium podziału. Podstawowe kryteria podziału to: kryterium przedmiotowe – jaki jest przedmiot badań; kryterium rodzaju źródeł informacji, które zostaną wykorzystane w badaniach; kryterium typu i szczegółowości decyzyjnych problemów marketingowych, które mają być rozwiązane w rezultacie przeprowadzenia badań; kryterium charakteru pozyskiwanych informacji.

Z punktu widzenia przedmiotu badań podstawowymi obszarami zainteresowań badań marketingowych są:

  • warunki działania przedsiębiorstwa,
  • instrumenty oddziaływanie przedsiębiorstwa na rynek,
  • rezultaty działań przedsiębiorstwa.

Biorąc pod uwagę rodzaj wykorzystywanych w badaniach źródeł informacji możemy rozróżnić:

  • badania „zza biurka” inaczej pośrednie (desk research),
  • badania terenowe inaczej badania bezpośrednie (field research).
Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.