Najlepiej reklamować się na Facebooku
W dobie internetu wiele firm nie wyobraża sobie działań marketingowych bez użycia m.in. mediów społecznościowych. Jest to tym bardziej ważne, jeżeli weźmiemy pod uwagę to, że aż 43 proc. Polaków korzysta z mediów społecznościowych.
Facebook czy nasza klasa to portale, które stały się elementem życia sporej części Polaków. Nic więc dziwnego, że także przedsiębiorstwa postanowiły wykorzystać media społecznościowe do zareklamowania swojej oferty. Powstaje także coraz więcej firm profesjonalnie zajmujących się marketingiem społecznościowym.
Z raportu Social Media Brand Index 2010 przygotowanego przez agencję Think Kong wynika, że aż 57% brand managerów największych marek w Polsce nie oblicza efektywności działań w mediach społecznościowych. Z kolei kłopoty z oceną efektywności to istotna bariera we wdrażaniu działań w mediach społecznościowych.
Marketerzy zostali również zapytani, w jaki sposób korzystają z mediów społecznościowych. Najwięcej z nich jako narzędzie używa stworzenie profilu firmy oraz reklamę. Kolejne miejsca zajmują monitoring opinii o marce oraz tworzenie rozmaitych aplikacji.
Źródło: Raport Social Media Brand Index 2010
Dzięki takim działaniom, przedsiębiorstwa mają nadzieję na zbudowanie głębszych relacji potencjalnego klienta z marką, prowadzenie dialogu z klientami, wytworzenie okazji do spotkań z marką a co za tym idzie na wzrost sprzedaży.
Jak wskazuje raport Social Media Brand Index 2010 najlepszym serwisem społecznościowym do prowadzenia działań marketingowych jest Facebook – wskazało, go 94 proc. badanych osób. Kolejne miejsca zajęły You Tube – 67 proc., Nasza Klasa – 20 proc oraz Twitter – 13 proc. i Epuls – 10 proc.
Cały raport dostępny jest na stronie: www.socialmediabrand.pl
Barbara Sielicka
Bankier.pl
-
„Był czas, że każdy chciał wejść w produkcję gier. Jednak jak każda bańka, musi kiedyś pęknąć” – wiceprezes Ice Code Games, Mateusz Pilski
-
„Chcemy aby MediSensonic było firmą globalną, oferującą najwyższej jakości urządzenia technologiczne” – Marcin Malinowski, wiceprezes MediSensonic
-
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce zadebiutuje na GPW. Poznaj historię Żabki, która rozwija biznes od 26 lat
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od pasji do biznesu. Założyciele LockMe dla escape roomów zdominowali polski rynek i teraz stawiają mocniej na ekspansję
-
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce zadebiutuje na GPW. Poznaj historię Żabki, która rozwija biznes od 26 lat
-
Sukces młodej polskiej firmy. AutonomyNow uruchamia seryjną produkcję systemów AI dla branży motoryzacyjnej
-
Nowy bolid studentów Politechniki Warszawskiej. Powalczy w międzynarodowych zawodach
Nasza klasa jest juz pozamiatana... Jedyne co moze ja uratowac to....zupelna zmiana. Musieliby wszystko zmienic od poczatku, czyli wprowadzic nowy produkt pod stara nazwa. Przede wszystkim powinni ztargetowac klienta, bo liczenie na to, ze nk bedzie nadal dla 12 i 50 latkow jest bledne. Musza pociagnac w ktoras strone. I - jak juz nadmienilem - musza zaczac wszystko od poczatku. Niestety, jest to nastepstwo grzechu zaniedbania oraz blednych decyzji. Wiecej sie nie bede rozpisywal, bo temat NK, jak kazdego duzego serwisu to temat-rzeka.