Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

PARP: Będziemy wspierać firmy wchodzące na rynek chiński

Przekazywanie przedsiębiorcom informacji i wiedzy o Chinach oraz promowanie możliwości współpracy – w ten sposób Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zamierza w najbliższym czasie pomagać polskim firmom, które są zainteresowane rynkiem chińskim. PARP chce wspierać również klastry mające zasięg międzynarodowy. Takie powiązania kooperacyjne mają największe szanse na dużym rynku chińskim mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP.

Bardzo ważna jest co pokazuje wizyta delegacji z Chin współpraca w zakresie promocji wspierania małych i średnich firm podkreśla prezes PARP podczas Forum Gospodarczego Polska-Europa Środkowa-Chiny.

Wczoraj wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak i minister handlu Chin Chen Deming podpisali porozumienie w sprawie promocji wymiany i współpracy małych i średnich przedsiębiorstw. Jak zapowiada prezes PARP, Agencja również zamierza się w tę promocję zaangażować. Chce przede wszystkim postawić na działania informacyjno-edukacyjne.

Na pewno bardzo ważna i potrzebna jest wiedza na temat prowadzenia biznesu, otoczenia prawnego, np. w zakresie własności intelektualnej, ale również przygotowanie przedsiębiorców, którzy wyjeżdżają na targi czy misje w tym zakresie. W najbliższym czasie planujemy taką serię seminariów we współpracy z Europejskim Centrum Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Chinach, w których wezmą udział wykładowcy z Chin i uznani eksperci w tym zakresie mówi Bożena Lublińska-Kasprzak.

Dodatkowo PARP planuje również organizację dwóch misji we wrześniu na targi dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które odbędą się w Chengdu w Chinach.

To nie jedyny rodzaj wsparcia, jaki oferuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Firmy zainteresowane wejściem na chiński rynek mogą również skorzystać z programu dofinansowania inwestycji na rynkach zagranicznych Paszport do Eksportu. W tym roku PARP przeprowadzi trzy konkursy, na które przewidziano pulę 324 mln zł.

W ramach tego programu przedsiębiorcy, którzy chcą wejść na rynek chiński, będą mogli uzyskać dofinansowanie na pokrycie kosztów związanych z udziałem w targach i misjach, kosztów doradztwa finansowego w pozyskiwaniu finansowania związanego z rozwojem działalności eksportowej czy doradztwa w zakresie strategii promocyjnej na chińskim rynku wymienia prezes PARP.

Jak podkreśla Bożena Lublińska-Kasprzak zainteresowanie przedsiębiorców oferowanymi im formami pomocy jest duże. Dodaje jednak, że nie wszystkie polskie firmy odpowiadają pod względem wielkości na zapotrzebowanie chińskiego rynku.

Z tego powodu staramy się wspierać powiązania kooperacyjne. Ważną rolę we wchodzeniu na rynek chiński mogą odegrać klastry, które mają zasięg międzynarodowy. Przykładem takiej aktywności jest klaster Dolina Lotnicza, który już działa na rynku chińskim wyjaśnia Bożena Lublińska-Kasprzak.

W ramach rządowego programu Go China PARP uruchomił portal, na którym gromadzone są najważniejsze i najbardziej przydatne informacje dla inwestorów, eksporterów i importerów.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.