Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Telepraca – bliżej potrzeb pracodawcy

Zakres informacji przekazywanych telepracownikowi

Pracodawcy zobligowani są do przekazywania informacji telepracownikowi na piśmie o obowiązującej dobowej i tygodniowej normie czasu pracy, o tym kiedy otrzymywać będzie wynagrodzenie za pracę, o urlopie wypoczynkowym oraz długości okresu wypowiedzenia umowy. Informacje te przekazuje się nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę. Jeżeli pracodawca nie ma obowiązku ustalenia regulaminu pracy, wówczas powinien dodatkowo poinformować telepracownika o porze nocnej pracy, miejscu, terminie i czasie wypłaty wynagrodzenia, oraz przyjętym sposobie potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.

Pracodawcy zobowiązani są również przekazać telepracownikowi dodatkowe informacje, związane ze specyfiką pracy w tej formie. Minimalny zakres tej dodatkowej informacji określa art. 67(10) k.p.

Do informacji tych należy:

  • określenie jednostki organizacyjnej pracodawcy, w strukturze której znajduje się stanowisko pracy telepracownika;
  • wskazanie osoby lub organu, jednostki organizacyjnej zarządzającej zakładem pracy lub innej osoby wyznaczonej do tego celu a zarządzającej placówką i odpowiadającej za współpracę z telepracownikiem oraz upoważnionej do przeprowadzania kontroli w miejscu świadczenia telepracy.

Jeżeli pracodawca i telepracownik ustalą zasady wykonywania telepracy w umowie o pracę, to wówczas informacja o warunkach zatrudnienia wynikająca z art. 29 § 3 powinna obejmować dodatkowo elementy wskazane powyżej. Ponadto informacja o warunkach zatrudnienia powinna być przekazywana pracownikowi w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę. W przypadku gdy strony stosunku pracy ustalają wykonywanie pracy w formie telepracy w trakcie zatrudnienia, wówczas informacja o warunkach zatrudnienia powinna zostać przekazana najpóźniej w dniu rozpoczęcia przez pracownika wykonywania pracy w formie telepracy. Należy pamiętać, że w każdym przypadku informacja taka powinna być przekazywana z zachowaniem formy pisemnej.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.