Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Więcej prywatności w sieci, więcej klikania

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji zamierza zmienić prawo telekomunikacyjne tak, by instalowanie służących do celów reklamowych cookies wymagało zgody użytkowników. O sprawie pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Cookies to małe pliki, które najczęściej bez wiedzy użytkowników instalują się w ich komputerach. Większość z nich ułatwia życie na przykład przez zapamiętywanie haseł czy układu wyświetlanej strony internetowej. Są jednak i takie, które śledzą naszą aktywność w sieci. Uzyskiwane w ten sposób informacje są później wykorzystywane do reklam behawioralnych, czyli dostosowanych do konkretnego użytkownika.

Jak dowiedział się „Dziennik Gazeta Prawna”, podczas dodatkowych konsultacji projektu nowelizacji prawa telekomunikacyjnego pojawił się pomysł zmiany zasad dotyczących cookies. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji uznało, że ochrona prywatności, obejmująca w szczególności informacje o użytkowniku i podejmowanej przez niego aktywności w internecie, powinna podlegać szczególnej ochronie.

Pomysł uwzględni brzmienie zmienionej unijnej dyrektywy o ochronie prywatności, która rozdziela cookies serwisowe związane z funkcjonalnością serwisów internetowych i pozostałe, zwłaszcza te zbierane w celach komercyjnych. Tylko przy tych drugich wymagana jest zgoda użytkownika.

Więcej na ten temat – w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/”Dziennik Gazeta Prawna”/kl/dyd

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.