Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Start-up na dywaniku: Tivix.pl

Rusza inicjatywa „Startupy na dywaniku”. Od dziś cyklicznie na portalu MamBiznes.pl prezentować będziemy recenzje ekspertów na temat nowych projektów internetowych pojawiających się w polskiej sieci. Przedstawiciele kilku polskich funduszy inwestujących w startupy oceniać będą początkujące e-biznesy. Na pierwszy ogień idzie serwis dla fanów programów telewizyjnych Tivix.pl. 

Serwis umożliwia internautom oglądającym dany program telewizyjny prowadzenie na żywo dyskusji, rozmów, wymiany opinii oraz dodawania komentarzy na temat programu.

Marek Rusiecki, Członek Zarządu funduszu zalążkowego Xevin Investments

Tivix.pl to kolejna społecznościówka, tym razem skupiająca fanów seriali. Obecnie fani skupieni są raczej wokół for tematycznych i póki co nie widzę powodu, aby mieli przenieść na Tivix.pl.
Layout w miarę ciekawy, choć dla mnie zbyt skomplikowany. Dodatkowe usługi, oprócz funkcji fora dyskusyjnego, na razie mnie nie przekonują.  Jeśli serwis ma zarabiać tylko na reklamie, to z punktu widzenia reklamodawcy nie jest to zbyt ciekawe miejsce.

Stanisław Tomczak, Menedżer inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedUp Group

Tivix.pl, który niektórzy mogliby nazwać prostym forum dyskusyjnym o programach telewizyjnych, uważam mimo wszystko za serwis innowacyjny i perspektywiczny. Myślę oczywiście o docelowej wizji portalu, a więc po uzupełnieniu go możliwość oglądania kanałów telewizyjnych on-line, ustawiania przypomnień o ulubionych programach, integracji z dużymi serwisami społecznościowymi oraz wprowadzeniu jego wersji mobilnej. Doskonale oddające ideę hasło: „Wymieszaj telewizję z internetem” oraz czytelny interface dobrze świadczą o znacznych zdolnościach komunikacyjnych twórców serwisu, którzy myślą jak potencjalny użytkownik. Spodziewam się więc, że po dodaniu planowanych funkcjonalności (warunek konieczny!), Tivix.pl ruszy z udaną kampanią promocyjną i zdobędzie wielu lojalnych użytkowników.

Jarosław Obara, Prezes Zarządu inkubatora technologicznego Ventures Hub

Serwis Tivix.pl ma być  społecznością dla osób lubiących podobne programy telewizyjne i komentujących je również na żywo. Mam prawdę mówiąc wątpliwości czy dobrym pomysłem jest budowanie społeczności w ten sposób. Owszem, potrzeba dzielenia się opiniami jest widoczna jeśli ogląda się program Szkło kontaktowe, ale tutaj mamy kontekst konkretnego programu. W takiej społeczności jak proponowana potrzebna jest chyba jakaś wartość dodana. Na przykład jeśli mamy społeczność fanów seriali warto mieć do dyspozycji garść informacji o samym serialu, postaciach, itd.. W przeciwnym razie dla większości programów z ramówki aktywność będzie zapewne mała, nawet jeśli serwis w jakiś sposób zdobędzie więcej użytkowników. Podobne przedsięwzięcia uruchamiają niektóre telewizje (jak np. CBS), które oczywiście udostępniają jednocześnie w Internecie część swojego kontentu. Tutaj takiej wartości nie ma, więc szanse na powodzenie też nie są duże.

Stanisław Rogoziński, Manager Inwestycyjny inkubatora technologicznego Trinity Adventure

Ciekawa tematyka, wygodna nawigacja i interesujące funkcjonalności stanowią silne atuty projektu. Nowe ciekawostki, jak zapowiadają twórcy, powinny się pojawić wkrótce. Po ich wprowadzeniu projekt ma niewątpliwie duże szanse na zbudowanie ruchu na stronie oraz zatrzymanie użytkowników w serwisie. Pojawia się pytanie o model biznesowy. Na razie twórcy nie ujawnili jeszcze swoich pomysłów na monetyzowanie ruchu. Teoretycznie istnieje możliwość skorzystania z budżetów służących promocji programów telewizyjnych lub czerpanie korzyści z wprowadzenia telewizji online. Tivix.pl posiada szanse na stania się znaczącym serwisem na polskim rynku internetowym.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Ciekawy pomysł, w którym dzisiaj trudno jeszcze dostrzec realne pieniądze. Dopóki nie będzie możliwości oglądania programów telewizyjnych w internecie obawiam się, że serwis niespecjalnie się przyjmie. Niewiele osób ogląda telewizję z komputerem na kolanach po to by na bieżąco komentować program czy serial. Doceniam duży potencjał i pomysły na przyszłość oraz jakość wykonania aktualnej wersji serwisu. 

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

Mam wątpliwości, czy wartości, które prezentuje ten serwis dla klienta są odpowiednio zaprojektowane i zakomunikowane. Nie jestem zwolennikiem mieszania starych mediów z nowymi, bo z reguły z takiego mariażu nic dobrego nie wychodzi. Z moich obserwacji wynika, że ludzie albo korzystają z dobrodziejstw Internetu albo po prostu oglądają telewizję. Niewiele jest programów, które budzą takie emocje, że ludzie chcą je komentować (takie jak np. wydarzenia sportowe) – próbowano też konstruować komunikatory telewizyjne z podobnym skutkiem. Nie widzę też do końca modelu biznesowego tego przedsięwzięcia – na czym ten serwis chce zarabiać? Na reklamie generowanej ruchem? Boję się, że serwis zaprojektowany dla wsparcia oglądalności programów telewizyjnych nie spełni pokładanych w nim nadziei.

Sylwetki ekspertów recenzujących projekty internetowe

Marek Rusiecki, Członek Zarządu Xevin Investments  

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku.  Wpółtwórca i pierwszy Dyrektor Zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA.  Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 Dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Stanisław Tomczak Menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany  przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest  konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji  marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami  tradycyjnymi.

Jarosław Obara, Prezes Zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Posiada licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem Rad Nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, w chwili obecnej prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi

 

 

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure 

 

Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz Prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z Finansów i Portfela Inwestycyjnego. 

 

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

 

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni Prezes Zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako Dyrektor ds. Rozwoju Technologii w EL2 Sp. z o.o. Aktualnie pełni funkcję Prezesa Zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Uwaga! Już jutro na portalu MamBiznes.pl recenzja kolejnego projektu internetowego.

 

– Własny start-up, czyli od zera do milionera

– Polski start-up o zasięgu globalnym?

– Chcesz zarobić miliony? Postaw na e-biznes

– 7 powodów żeby postawić na e-biznes

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Dobra robota 16 cze 2010 (11:16)

Pragnę pochwalić zespół MamBiznes.pl za bardzo dobrą inicjatywę oraz aby dalej konsekwentnie realizowali takie projekty i inicjatywy.