Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

12 rad jak sprawić, by e-sklep był widoczny w Internecie

Nie da się ukryć, że firma Google ma właściwie wyłączność w zakresie wyszukiwania informacji w Internecie. Z tego powodu warto wiedzieć co ma wpływ na widoczność naszej strony e-sklepu w wynikach wyszukiwania. W kilku punktach podajemy wskazówki najbardziej kluczowe z punktu widzenia internetowego sprzedawcy, dotyczące optymalizacji strony e-sklepu.

1. Treść na stronie (chodzi tu przede wszystkim o opisy produktów) – trzeba pamiętać, że najważniejsza jest jakość – piszmy więc to, co z punktu widzenia kupującego może być ważną informacją. Nie powielajmy tekstów, które stworzył producent towaru. W ten sposób możemy tylko zaszkodzić naszej witrynie.

2. Prostota i przejrzystość – unikaj chaosu na stronie sklepu, postaraj się, żeby Twoi klienci nie musieli zbyt długo szukać produktów oraz, żeby mogli w łatwy sposób dotrzeć do aktualnych promocji oferowanych przez e-sklep. Zadbaj o to, żeby zmobilizować potencjalnego klienta do działania, np. przez zastosowanie odpowiednio nazwanych przycisków.   

3. Stworzenie wartościowych opisów produktów, które będą unikalne nie jest łatwe i wymaga czasu, dlatego warto dodatkowo postarać się, by w naszym sklepie działała opcja dodawania komentarzy pod produktami, które kupili nasi klienci.    

4. Media społeczościowe – warto utrzymywać kontakty z klientami również przez takie narzędzia jak Facebook czy Twitter. Wtedy nasze relacje z potencjalnymi użytkownikami mogą stać się bardziej przyjazne, co prawdopodobnie przełoży się na większą sprzedaż oferowanych przez nas produktów. 

5. Mobilna wersja sklepu – w dobie rosnącego zainteresowania użytkowników nowymi technologiami, coraz większym powodzeniem cieszą się smartfony, bez których wiele osób nie wyobraża sobie codziennego korzystania z Internetu. Biorąc pod uwagę te tendencje, szybkie zakupy w sklepie internetowym to godna uwagi propozycja.

6. Nie tylko zdjęcia, ale również materiały filmowe zamieszczane na youtube, vimeo, itd. przekładają się na ilość odwiedzin naszej strony. Dzięki nim najłatwiej przyciągnąć uwagę użytkownika.

7. Dobór słów kluczowych do opisów produktów, które mogą być istotne dla użytkownika, np. parametry produktów, ich użyteczność (warto wskazać możliwie jak najwięcej tego typu kontekstów i propozycji – muszą być rzeczowe i konkretne).

8. Warto wybierać oprogramowanie, które umożliwi nam dobre wypozycjonowanie strony – kod strony powinien być zoptymalizowany pod kątem SEO.

9. Pamiętaj o zasadzie dostępności stron – osoby niepełnosprawne to spora grupa odbiorców, dlatego warto pomyśleć o odpowiednim dostosowaniu strony do ich potrzeb.   

10. Umieszczając grafikę na stronie sklepu (przede wszystkim zdjęcia) pamiętajmy o tym, żeby była odpowiednio skompresowana – dzięki temu pliki umieszczone na stronie będą się szybciej wczytywały na komputerach użytkowników.

11. Zlecając wykonanie oprogramowania sklepu zwróćmy uwagę, czy otrzymamy możliwość wpływania na następujące tagi na poszczególnych podstronach. – title – czyli tytuł – formuując go należy zwrócić szczególną uwagę na to, by zawierał odpowiednie słowa kluczowe, na które chcemy się wypozycjonować. 

Przy okazji warto zaznaczyć, że użycie najbardziej popularnych słów kluczowych nie spowoduje, że będziemy lepiej widoczni na tle konkurencji. Jest wręcz przeciwnie – im bardziej popularne słowo kluczowe, tym trudniej zająć wysoką pozycję w wyszukiwarce. Dlatego też warto używać takich fraz, które będą dopasowane do produktu, ale np. bardziej szczegółowe, dotyczące określonych cech czy parametrów (powinny być w miarę możliwości unikalne). 

– description – to opis, który wyszukiwarka umieszcza pod wierszem, w którym znajduje się tytuł strony.

Te kilka linijek tekstu ma zasadniczą rolę perswazyjną. Warto zadbać o to, żeby zdania te skłoniły potencjalnego klienta do wejścia na naszą stronę. Możemy tu napisać jaką promocję aktualnie oferujemy w naszym sklepie lub zaprosić do obejrzenia nowości.

– keywords – ciąg słów kluczowych, które powinny odzwierciedlać zawartość strony. 

12. Sklep internetowy powinien zapewnić klientom możliwość szerokiego wyboru sposobów płatności. Wielu użytkowników ma bardzo ograniczone zaufanie do dokonywania płatności za pośrednictwem Internetu, ponieważ wymaga to podania wrażliwych danych, takich jak numer konta bankowego czy adres.

Powyższa lista to wskazówka w jaki sposób zwiększyć szanse naszego sklepu internetowego na uzyskanie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Przy okazji warto wspomnieć, że należy stale obserwować stronę sklepu i analizować, co ma wpływ na to, że budzi ona zainteresowanie potencjalnych klientów lub odwrotnie – nie zachęca do odwiedzin. 

– 10 porad jak polepszyć sprzedaż e-sklepu

– E-sklep: 12 przykładów jak poprawić sprzedaż

Urszula Witkowska

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.