Kampania promocyjna

Realizowana strategia promocji przynosi oczekiwany efekt i pomaga zrealizować wybrane cele dopiero wtedy, gdy jest przygotowana w sposób profesjonalny i metodyczny. Klasyczna budowa profesjonalnej strategii promocyjnej przebiega w sześciu, przedstawionych poniżej, etapach. Identyfikacja Określenie odbiorców przekazu promocyjnego czyli identyfikacja potencjalnych nabywców klientów, produktów danej firmy. Etap ten nazywa się także etapem wyznaczania określonego rynku docelowego.…

Czynniki wpływające na progresję przedsiębiorstwa

Wprowadzając różne zmiany o większym czy mniejszym zakresie, firma podejmuje walkę o przetrwanie bądź utrzymanie czy też poprawienie swojej pozycji strategicznej na rynku . Większość z tych zmian ma charakter zewnętrzny. Ich źródłem są naciski  z zewnątrz inspirujące lub zmuszające do wprowadzania zmian w firmie. Są też zmiany wewnętrzne, będące rezultatem stabilnych rutynowych procesów, jak…

Przyczyny nadmiernego przepływu pracowników

Wydawać by się mogło, że dla każdego, nie tylko dla ludzi i organizacji planujących i odnoszących sukces zarówno w perspektywie doraźnej, jak i długoterminowej, jest oczywistym, że bardziej korzystne jest neutralizowanie przyczyn niekorzystnych sytuacji niż kompensowanie ich skutków poprzez działania przynoszące wielorakie straty. Niestety, istnieje sporo przykładów takiego działania zarówno w skali jednostkowej (sektor MSP),…

Psychologiczne i techniczne aspekty reklamy

Można przyjąć, że żyjemy w dobie reklamy, nawet rynek kultury i sztuki napędzany jest dzięki reklamie i sponsoringowi. Nawet partie polityczne nie stronią od nadawania spotów reklamowych, często niewiele odbiegających od przysłowiowych reklam proszków do prania. Natomiast nie ulega wątpliwości fakt godny zaakcentowania, że posiadanie i konsumpcja stały się jednym z głównych aspektów egzystencji człowieka w końcu dwudziestego…

Istota działań promocyjnych

Promocja jest podstawowym elementem klasycznej kompozycji marketingowej i należy do głównych narzędzi marketingu, przy pomocy których przedsiębiorstwo realizuje zamierzone cele na rynku. Wszelkie sposoby i instrumenty aktywizacji sprzedaży określić można mianem promocji. One właśnie tworzą strukturę, której zakres stosowania zależy od docelowego segmentu nabywców. Struktura aktywizacji sprzedaży Reklama  – każda płatna forma nieosobistej prezentacji i…

Strategie wyboru ogniw dystrybucji

W każdym przypadku kształtowanie kanałów dystrybucji rozpoczyna się od doboru ogniw. Podstawą selekcji jest ich rodzaj, reprezentowany szczebel dystrybucji, zakres funkcji, lokalizacja oraz umiejętności i wyszkolenie pracowników. Strategia dystrybucji bezpośredniej Opracowanie i uzgodnienie szczegółowych zasad współpracy z wybranymi ogniwami pośrednimi, czyli dystrybutorami – jest zazwyczaj trwałe i usankcjonowane umową. Powinna ona precyzować stosunki pomiędzy stronami…

Wyznaczniki procesu inwestycyjnego

Inwestowanie jest podstawowym czynnikiem wzrostu i rozwoju gospodarczego, jest także głównym sposobem na powiększanie kapitału. Podstawowym, krótkoterminowym kryterium celu działalności przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej jest maksymalizacja zysku (dochodów) jego właścicieli. Obok tego klasycznego już kryterium, coraz częściej wymienia się jako cel realizowany w średnim i dłuższym horyzoncie czasowym – zwiększenie wartości rynkowej firmy. Inwestowanie…

Przedsiębiorstwo i jego system finansowy

System finansowy podmiotu gospodarczego to określony przepisami prawnymi zespół norm, zasad i form organizacyjnych, które określają proces gromadzenia i wykorzystywania na określone cele środków pieniężnych. System finansowy obejmuje także sposób rozliczeń: z odbiorcami i dostawcami, bankiem, budżetem państwa, a także podział wyniku finansowego. Majątek trwały i obrotowy Warunkiem wykonywania działalności gospodarczej jest dysponowanie przez podmiot…

Przedsiębiorczość jako składnik internacjonalizacji

Internacjonalizacja odnosi się do całości, przepływu surowców naturalnych, półfabrykatów, gotowych wyrobów i usług, pieniędzy, pomysłów i myśli ludzi między 2 czy 3 państwami (odbył się na urzędnikach państwowych – wymiana międzynarodowa, wprowadzenie polityki międzynarodowej). Czas na internacjonalizację? Rozmiary tego procesu można prześledzić na podstawie analizy handlu zagranicznego. Multinacjonalizacja zaś charakteryzuje się transferem i delokalizacją zasobów…

Przedsiębiorstwo przez pryzmat analizy ekonomicznej

Analiza ekonomiczna działalności gospodarczej jest to zespół czynności badawczych, dotyczących jej wyników rzeczowych i finansowych, stanu ekonomicznego i pozycji na rynku oraz organizacji procesów i metod działania. Pojęcie analizy ekonomicznej odnosi się do metody badania naukowego, która polega na rozłożeniu badanego przedmiotu lub zjawiska na części składowe, w celu wykrycia składników przyczyniających się do kształtowania…

Elementy aliansu strategicznego

Alians strategiczny jest umową zakładającą współpracę dwóch lub więcej firm zwanych aliantami. Umowa taka umożliwia wejście na nowy rynek za pośrednictwem istniejącej już na nim firmy, z którą podpisywana jest umowa o współpracy (należy podkreślić, że istnieją również alianse nieformalne bez podpisanych umów prawnych). Takie rozwiązanie jest znacznie prostsze i tańsze niż tworzenie własnego przedstawicielstwa…

Na czym polega istota badań marketingowych?

Badania marketingowe to systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania oraz prezentacji informacji na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. Typologia badań Badania te możemy podzielić w zależności od wybranego kryterium podziału. Podstawowe kryteria podziału to: kryterium przedmiotowe – jaki jest przedmiot badań; kryterium rodzaju źródeł informacji, które zostaną wykorzystane w badaniach; kryterium typu i szczegółowości decyzyjnych problemów marketingowych,…

Finansowanie działalności za pomocą papierów dłużnych

Krótkoterminowe papiery dłużne przedsiębiorstw zwane także skryptami dłużnymi lub papierami komercyjnymi są źródłem krótkoterminowego finansowania działalności przedsiębiorstw, co oznacza, iż uzyskane z nich środki przedsiębiorstwo może wykorzystywać na podtrzymywanie swojej bieżącej płynności, czyli regulowanie bieżących zobowiązań. Instrumenty rynku pieniężnego Krótkoterminowe papiery dłużne są instrumentem rynku pieniężnego. W swej istocie podobne są do klasycznego kredytu bankowego,…

Jak działa rachunek bieżący?

Rachunek bieżący jest rachunkiem prowadzonym przez banki w celu rejestracji wkładów pieniężnych klientów, udzielanych im kredytów i przeprowadzanych za jego pośrednictwem bankowych rozliczeń pieniężnych. Bez rachunku bieżącego ani rusz W polskiej praktyce rachunek bieżący ma charakter instytucjonalny, wynikający z prawa bankowego i Kodeksu cywilnego. Banki polskie prowadzą rachunki dla osób prawnych i fizycznych. Ogólne warunki otwierania…

Fundamenty sukcesu przedsiębiorstwa

Sukces firmy zależy przede wszystkim od jej kierownictwa. To ono zarządza firmą czyli wykonuje czynności związane z planowaniem, organizowaniem, motywowaniem oraz kontrolowaniem. Plan strategiczny Kierownictwo decyduje o strategii rozwoju firmy, podejmuje decyzje o zaciąganiu kredytów i zobowiązaniu do terminowego ich zwrotu razem z oprocentowaniem. Z tego względu kadra kierownicza jest bardzo ważnym elementem każdego planu…

Etyka w biznesie

Zasadniczym celem etyki biznesu jest wyszukiwanie rozwiązań pośrednich, godzących w wymogi moralne z dbałością o interes strategiczny firmy. Interes strategiczny nie jest całkowicie oderwany od uczuć moralnych i ta linia postępowania może przynieść moralnie korzystne konsekwencje, które należy poddać uważnej ocenie. Normy, osąd, etyka Etyka biznesu adaptuje cel i metody etyki normatywnej pod kątem konkretnych…