Borubar Ventures

Działalność: Borubar Ventures to podmiot stworzony przez grupę przedsiębiorców doświadczonych w budowaniu od zera własnych firm. Założyciele funduszu chcą teraz pomagać innym przedsiębiorcom, którzy myślą o wejściu na rynek ze swoimi produktami i usługami. Celem jest pomoc młodym praktykom biznesu w rozwoju ich pomysłów, ale także pokazanie im, że rozwój firmy to przede wszystkim umiejętność sprzedaży i efektywnego zarządzenia firmą, a niekoniecznie networking i bywanie na różnego rodzaju eventach, konferencjach, czy meetingach dla startupów.

Geneza i założyciele: pomysł stworzenia funduszu narodził się połowie 2015 roku, a sam fundusz zaczął działać na jesieni 2015. Założycielami funduszu są:

Grzegorz Błażewicz – posiada ponad 15 lat doświadczenia w polskiej i międzynarodowej branży marketingowej. Były prezes portalu Interia.pl. Współzałożyciel i Prezes Zarządu SALESmanago Marketing Automation – wiodącej na świecie platformy Marketing Automation, z której korzysta 4000 firm na całym.

Konrad Pawlus – ponad 15 lat doświadczenia w rozwoju nowych technologii. Pracował w startupach w Irlandii, a w Polsce przez kilka lat pełnił funkcje menadżerskie w obszarze IT w amerykańskiej firmie Sabre odpowiadając za rozwój jednego z największych portali turystycznych na świecie. Współzałożyciel i Wiceprezes Zarządu SALESmanago Marketing Automation.

Rafał Brzoska – człowiek, którego nie trzeba przedstawiać. Guru polskich przedsiębiorców, założyciel i szef największych polskich firm takich jak Integer, InPost i Paczkomaty, aktywnie inwestuje w liczne polskie startupy i przedsięwzięcia młodych polskich przedsiębiorców.

Na jakim etapie musi być projekt: zapraszamy do współpracy każdy zespół, który posiada wytworzony prototyp usługi lub produktu. W szczególności cenimy posiadanie dowolnej formy Proof of Concept dla własnego pomysłu biznesowego. Decyzje kierunkową o tym czy będziemy inwestować czy nie, podejmujemy po pierwszym spotkaniu. Jeżeli ktoś podeśle kompleksową prezentację – decyzję otrzyma jeszcze szybciej.

Jakie branże: Nie skupiamy się konkretnie na jednej, czy kilku branżach, tak na prawdę bardzo lubimy projekty spoza obszaru programowania, czy technologii. Produkcja butów, mięsa, czy hodowla byków jest dla nas równie ciekawa, co zresztą widać, gdy spojrzy się na firmy w naszym portfolio.

Kwota inwestycji: z poziomu funduszu inwestujemy od 100 tys. zł do 1 mln zł na etapie początkowym (tzw. faza seed), a w przypadku szybkiego wzrostu danej firmy, fundusz zaangażuje w kolejnych rundach finansowania partnerskie instytucje z kraju i zagranicy.

Przykłady inwestycji:

– DreamJay – spółka z siedzibą w Silicon Valley, założona przez Polaków, która zajmuje się tworzeniem aplikacji mobilnej, technologii i algorytmów umożliwiających generowanie snów oraz zwalczanie skutków zespołu stresu pourazowego.

– TurboEgg – spółka działająca w segmencie Internet of Things, która tworzy technologię i środowisko umożliwiające tworzenie własnych produktów sterowanych za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym wykorzystującą Bluetooth Smart. Turboegg jednocześnie jest producentem własnych rozwiązań. Jednym z pierwszych jest gniazdko elektryczne sterowane telefonem komórkowym. (www.turboegg.com).

– APP Manago – jeden z pierwszych na świecie system klasy Mobile Marketing Automation, który analizuje zachowanie klientów w aplikacjach na telefon komórkowy i realizuje automatyczne personalizowane procesy marketingowe w obrębie telefonu komórkowego klienta. APPmanago dostarcza również w pełni zaawansowanej analityki użytkowania aplikacji mobilnej klienta. (www.appmanago.com)

– Pastrami Deli – producent mięsa tworzonego wg najlepszych XVIII wiecznych receptur. Jedno z najpopularniejszych mięs w stanach zjednoczonych. W Polsce dostępne w najlepszych delikatesach mięsnych oraz w rosnącej liczbie restauracji. (www.pastramideli.pl)

– ExMetrix – spółka tworząca oprogramowanie służące do innowacyjnego wyszukiwania zależności ekonomicznych pomiędzy seriami danych oraz budowania modeli ekonometrycznych, bazujących na setkach tysięcy przebiegów danych ekonomicznych i nie tylko.

Zalety i wady polskich pomysłodawców: jeżeli chodzi o zalety, to na pewno Polacy potrafią myśleć nieszablonowo, podchodzić do pewnych zagadnień w sposób niestandardowy. Wielu przedsiębiorców stara się wcielić w życie zasadę „myśl globalnie – działaj lokalnie”. Nie można jednak myśleć, tak jak niektórzy pomysłodawcy, że pomysł i produkt obronią się same – najważniejsza jest ich egzekucja i konsekwencja we wdrażaniu na rynek. W dzisiejszych czasach technologia i pomysły nie są wyzwaniem, wygrywają ci którzy mają większą motywację i realną sieć współpracujących osób.

Dane kontaktowe dla pomysłodawców:

Borubar Ventures
ul. Krowoderska 52
31-158 Kraków
info@borubarventures.com

Strona www: borubarventures.com

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*