Ponad 26,7 tys. firm zostało już założonych za pomocą bankowości elektronicznej. Jak założyć firmę poprzez bank?

Jeszcze do niedawna firmy były rejestrowane bezpośrednio w CEiDG lub w Urzędzie Gminy. Jednak w ostatnim czasie rośnie polarność zakładania firm za pośrednictwem banków, gdzie z takiej możliwości skorzystało już ponad 26,7 tys. podmiotów — dowiedział się portal MamBiznes.pl w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.

Firmy założone za pomocą bankowości elektronicznej; Fot. thetaXstock

Od 2018 roku istnieje możliwość zakładania firm za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Taką usługę świadczą obecnie tylko trzy banki w Polsce tj. PKO BP, ING, mBank. Od tamtego czasu przy użyciu bankowości elektronicznej założono już 26 705 firm co stanowi 5,4 proc. ogółu nowopowstałych podmiotów.

Od stycznia 2018 roku, a więc od momentu, gdy takie rozwiązanie pojawiło się na rynku, stale zyskuje na popularności. Na samym początku, z rejestracji firmy za pośrednictwem banków skorzystało zaledwie 0,1 proc. nowopowstałych przedsiębiorstw. Zaledwie półtora roku później (czerwiec 2019) wskaźnik ten wzrósł do poziomu 8,2 proc.

 

Warto jeszcze wspomnieć, że zarówno w przypadku ING, jak i PKO BP, aby zarejestrować swoją firmę za pośrednictwem tych banków, należy posiadać konto. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku mBanku, bowiem w tym banku każdy może założyć firmę za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności posiadania konta. Jednak w takiej sytuacji młody przedsiębiorca będzie zmuszony do odwiedzenia placówki mBanku lub zamówienia kuriera w celu podpisania dokumentów i potwierdzenia tożsamości. Oznacza to tym samym dużo dłuższy proces.

Jak zarejestrować firmę przez serwis bankowości elektronicznej?

Zakładanie firmy za pośrednictwem banku jest bardzo proste i szybkie oraz co najważniejsze bezpłatne. Posiadając konto w banku nie trzeba nawet wychodzić z domu by założyć własną działalność gospodarczą. Jak już wcześniej zostało wspomniane z takiej opcji mogą skorzystać klienci tylko trzech banków: PKO BP, ING, mBank. W ostatnim przypadku, czyli w mBanku firmę mogą założyć również osoby niebędące klientami banku. Jednak w każdym z nich należy jeszcze dopełnić kilka formalności samodzielnie m.in zgłosić się do ZUS, VAT, zarejestrować kasę fiskalną itp.

Jak założyć firmę w PKO BP?

Aby założyć firmę w banku PKO BP, należy być jego klientem. Dzięki temu bank ma wszystkie niezbędne dane, które posłużą do zarejestrowania firmy. Na stronie iPKO, po zalogowaniu w zakładce e-urząd należy kliknąć „zarejestruj firmę”. Następnie należy postępować zgodnie ze wskazówkami podanymi na stronie internetowej. Jednak zanim ten proces zostanie rozpoczęty, należy posiadać Profil Zaufany, bowiem to właśnie on posłuży podpisaniu wniosku.

Jak założyć firmę w ING?

Proces rejestracji firmy za pośrednictwem banku ING jest bardzo podobny jak w poprzednim przypadku. Tutaj również niezbędnym elementem jest posiadanie zarówno dostępu do bankowości elektronicznej ING, jak i profilu zaufanego.

Proces zakładania firmy rozpoczyna się od zalogowania do konta na stronie banku ING. Tam przechodzimy do opcji zakładania własnej firmy, gdzie klient zostanie poproszony o uzupełnienie brakujących danych (część z nich wypełni sam automat). Bo wypełnieniu całego wniosku należy podpisać go profilem zaufanym.

Jak założyć firmę w mBank?

W przypadku mBanku, aby założyć firmę, nie ma konieczności bycia klientem tego banku. Cały proces zaczyna się od wejścia na stronę główną mBanku dla firm, gdzie należy kliknąć w zakładkę „Zakładanie firmy”. Po przejściu należy kliknąć w „Załóż firmę”, a następnie młody przedsiębiorca będzie musiał zaznaczyć czy jest klientem mBanku. Jeśli nie to po wypełnieniu formularzu będzie musiał go potwierdzić w placówce banku lub za pośrednictwem kuriera. Natomiast jeśli tak, to będzie mógł potwierdzić swój wniosek profilem zaufanym.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*