Blisko co 10. przedsiębiorca planuje sprzedać swoją firmę w ciągu 3 lat

W historii każdego przedsiębiorcy musi pojawić się pytanie: Co dalej? Jak wynika z najnowszego raportu KPMG rośnie popularność sukcesji. Jednak niemal co 10 z nich myśli także o sprzedaży swojej firmy już w przeciągu najbliższych 3 lat.

Fot. YAY Foto/ MilanMarkovic78

O biznesowej emeryturze mogliście już posłuchać w ramach podcastu „Pulsu Binzesu do posłuchania”. Jednak tym razem zajmiemy się przedsiębiorcami, przed którymi jeszcze daleka droga, zanim będą mogli odpocząć. Jak wynika z raportu KPMG, wielu z nich (28 proc.) zamierza ponownie otworzyć swoją działalność na nowo w analogicznej lub zbliżonej branży. Równie wielu zainteresowanych jest zainwestowaniem środków na rynku kapitałowym lub w nieruchomości. Zaś jedynie co dziesiąty, myśli, by zmienić branżę, w której dotychczas funkcjonował.

– Biorąc pod uwagę statystyki transakcji M&A oraz liczbę małych i średnich przedsiębiorstw działających w Polsce, których jest ponad 70 tys., można postawić pytanie – dlaczego przy tak dużym odsetku polskich przedsiębiorców analizujących możliwość sprzedaży firmy, dochodzi do względnie niewielu transakcji? Tym bardziej że silne zainteresowanie ze strony inwestorów powinno sprzyjać transakcjom fuzji i  przejęć. Pozytywny sentyment po stronie kupujących potwierdza zarówno wysoki odsetek firm zainteresowanych rozwojem przez akwizycje, jak również skala kontaktu ze strony potencjalnych inwestorów z ankietowanymi przedsiębiorstwami, na który wskazuje 28% respondentów w ciągu ostatnich 5 lat – mówi Aleksandra Karasińska, menedżer w zespole fuzji i przejęć w KPMG w  Polsce.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*