Szwedzki kościół inwestuje w start-upy
Kościół ewangelicko-luterański w Szwecji od początku tego roku wspiera aktywnie innowacyjne pomysły młodych przedsiębiorców. Dołączył do funduszu Luminar Ventures, którego wartość przekracza 500 mln SEK (ok. 208 950 000 zł).
![](https://mambiznes.pl/wp-content/uploads/2018/06/fd4cbb1a792e5d-thumb-1200.jpg)
Fot. YAY Foto
Kościół Szwecji inwestuje obecnie w start-upy technologiczne. – Obszary takie jak e-zdrowie i e-learning przyczynią się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju i to właśnie na nich zamierzamy się skupiać – mówi Gunnela Hahn, dyrektor ds. Zrównoważonych inwestycji w szwedzkim kościele. – Wierzymy, że będzie to opłacalna inwestycja, która będzie korzystna dla Szwecji – dodaje. Jednak póki co przeznaczą na inwestycje niewielką kwotę 50 mln SEK (ok. 20 895 000 zł), porównując do innych inwestycji Kościoła, które wynoszą ponad 8 mld SEK.
Aktualny kurs SEK/PLN znajdziesz na Bankier.pl
Co prawda kościół po raz pierwszy przeznacza środki pieniężne na start-upy w Szwecji, to jednak w życiu młodych przedsiębiorców jest od dawna. Kilka lat temu kościół, lecz tym razem grecka cerkiew prawosławna przekazała swoją świątynię w Sztokholmie na rzecz start-upów. Dzięki temu powstała niezwykła przestrzeń coworkingowa. Tzw. Kościół Przedsiębiorców (szw. Entreprenörskyrkan) mieści 300 metrów kwadratowych otwartej przestrzeni biurowej z dwiema salami konferencyjnymi, salą telefoniczną i małą kuchnią. Za około 430 euro miesięcznie, start-upy otrzymują wszystko, od podstawowych narzędzi po meble, bezprzewodowy Internet. W kościele obecnie mieści się 15 firm.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Jak zarobić na zakochanych? Mobilna kaplica ślubna
- Osobom wierzącym jest łatwiej w biznesie?
- W tych miastach najlepiej rozwijać własny biznes. Oto 10 rajów dla start-upów
Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl
-
„Śmiało możemy powiedzieć, że tworzymy nową kategorię innowacyjnych produktów” – Magdalena Dudarska-Rodak, współzałożycielka Pet Form Labs
-
„Rodzime biznesy powinny bardziej skalować się na świat. Przede wszystkim do Stanów Zjednoczonych” – Bogusława Cimoszko-Skowroński, StartSmart CEE
-
Wirtualne biuro a koszty działalności. Czy to się opłaca?