Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Co z tą reklamą?

Nie wystarczy stworzyć projektu produktu, wytworzyć go i podać go konsumentom, bo i tak najprawdopodobniej ich nie zainteresuje. Aby tak się stało produkt, oprócz przystępnej ceny i dobrych kanałów do jego dystrybucji, potrzebuje reklamy.

Bez reklamy się nie obejdzie

Najprościej mówiąc reklama to najlepsze, najbardziej komunikatywne przekazywanie informacji o istnieniu i sposobie, w jaki dany produkt może zaspokajać potrzeby nabywców. Celem tej informacji jest przekonanie konsumenta do zakupu reklamowanego produktu.

Bez reklamy prawie niemożliwe byłoby wprowadzenie na rynek nowych produktów. Konsumenci mogliby dowiadywać się o ich istnieniu tylko w sklepach lub od innych osób. W tej sytuacji trudno byłoby znaleźć chętnych do nabywania a także do inwestowania w nowości rynkowe. Reklama przyśpiesza upowszechnianie się nowych produktów, przyczyniając się w ten sposób do wzrostu poziomu życia konsumentów.
Reklama pozwala dotrzeć do ogromnej masy rozproszonych przestrzennie nabywców.

Jednakże zazwyczaj jest bardzo kosztowna i dlatego z reguły mogą sobie na nią pozwolić duże firmy. Dotyczy to jednak najczęściej bardziej powszechnych czy wyższych rangą środków masowego przekazu jak telewizja publiczna i stacje odbierane przez większość konsumentów, czy też najbardziej poczytna prasa albo też najczęściej odwiedzane i uznawane za największe portale internetowe . Dla mniej zamożnych pozostają nadal atrakcyjne mniej znane, często lokalne stacje telewizyjne, radiowe, a także prasa i internet.

Wybierając rodzaj, sposób i środek przekazu reklamy, musimy zdecydować się ostatecznie na grupę jej odbiorców. Celem reklamy jest zwiększenie sprzedaży danego produktu. A więc nie ma sensu reklamowanie czegoś dostępnego tylko we wsi Namyślin w ogólnopolskiej telewizji, prasie czy internecie, jeżeli nie zamierzamy rozszerzyć zasięgu sprzedaży danego produktu. To po prostu strata pieniędzy.
Chcąc promować produkt trzeba założyć, że nasza reklama daje korzyści zarówno producentom danej rzeczy, jak i konsumentom.

Aby uzyskać najlepszy efekt…

…należy poznać mechanizmy działania reklamy na odbiorców a także gusta konsumentów, dla których dany produkt ma znaleźć się na rynku.

Aby reklama spełniła swój naczelny cel, czyli skłoniła nabywcę do zakupu produktu, musi wywołać u odbiorcy trzy mechanizmy: uświadomienie, zainteresowanie i wzbudzenie pożądania (produktu oczywiście). Aby sprostać temu celowi reklama musi spełniać oczekiwania konsumentów.

Najlepszą formą poznania oczekiwań konsumentów jest przeprowadzenie badań marketingowych.

To w nich winny się znaleźć pytania o to, czego konsument spodziewa się np. po proszku do prania. Jak powinno wyglądać jego opakowanie? Jaką cenę ewentualnie skłonny byłby zapłacić za coś, co spełniałoby jego wymagania itd.? Takie badania przeprowadzają najczęściej ośrodki specjalizujące się w tego typu działaniach. Zatrudniają one socjologów, psychologów, informatyków oraz specjalistów do spraw marketingu. Wykonywanie zleceń dla firm jest dla nich codziennością, a badania takie przynoszą wiele nowych faktu, o których nie myślelibyśmy konstruując własne projekty danego produktu. Informacje uzyskane z tego typu badań są bardzo pomocne w tworzeniu wizerunku, a potem reklamy produktu.

Gra kolorów

W przypadku reklamy bardzo ważną rolę odgrywają kolory w niej użyte. Na przykład zastosowanie czerni i bieli może wskazywać na duże różnice pomiędzy tym, co było, a nowym (teoretycznie) lepszym produktem. Użycie czerwieni może być kojarzone z czymś ekspresyjnym, z seksem (co dla większości odbiorców jest przyjemnym skojarzeniem) albo z żywiołowością i energią płynącą z reklamy. W przypadku produktów chemicznych często używanymi kolorami są biel, zieleń i błękit. W przypadku produktów pochodzenia naturalnego stosuje się kolor zielony (np. reklamy kawy).

Nie mniej istotną kwestią jest manipulowanie odbiorcą poprzez zastosowanie rekomendacji, czyli wykorzystanie znanej ogółowi osoby do zareklamowania naszego produktu, jeżeli oczywiście firmę stać na taki luksus, jak np. wynajęcie Pierce’a Brosnana do reklamy produktu opatrzonego etykietką Bond.

Z badań wynika, że przeciętny odbiorca ceni sobie przemyślaną, dobrze opracowaną graficznie linię reklamową, a często także niekonwencjonalne ujęcie prezentowanego produktu. I nic dziwnego bowiem to takie cechy pozwalają na zauważenie danej reklamy i zapamiętanie produktu, dla którego została stworzona. Wybredny odbiorca nie zaspokoi swego gustu tandetną, przerysowaną, nadużywającą kolorów i stylów reklamą. Dlatego tak wiele zależy od tego komu powierzymy stworzenie naszego nowego wizerunku.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.