Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Kampania promocyjna

Realizowana strategia promocji przynosi oczekiwany efekt i pomaga zrealizować wybrane cele dopiero wtedy, gdy jest przygotowana w sposób profesjonalny i metodyczny. Klasyczna budowa profesjonalnej strategii promocyjnej przebiega w sześciu, przedstawionych poniżej, etapach.

Identyfikacja

Określenie odbiorców przekazu promocyjnego czyli identyfikacja potencjalnych nabywców klientów, produktów danej firmy. Etap ten nazywa się także etapem wyznaczania określonego rynku docelowego. Jest to jeden z najważniejszych etapów budowy strategii promocji, ponieważ od właściwego określenia adresatów promocji zależy jej skuteczność i efektywność. Przedsiębiorstwo powinno określać, kierować swoją kampanią promocyjną do zidentyfikowanych, trafnie dobranych adresatów czyli do potencjalnych, aktualnych klientów firmy.

Kierowanie kampanii promocyjnej do przeciętnych klientów mija się z celem, naraża firmę na straty, czyli identyfikacja, określanie adresatów promocji określa się poprzez badania marketingowe. Umożliwiają znalezienie odpowiedzi kto jest potencjalnym nabywcą naszej oferty handlowej, dlaczego dana grupa społeczna interesuje się naszymi produktami, a inna nie. W związku z tym badania marketingowe umożliwiają firmie wyznaczenie trafnego segmentu nabywców dzięki czemu kampania promocyjna przyniesie oczekiwany efekt w postaci sprzedaży.

Najczęstsze błędy popełniane na tym etapie to źli adresaci kampanii reklamowej oraz kierowanie kampanii do anonimowych klientów. W związku z tym w środkach masowego przekazu kieruje się określoną kampanię reklamową, w określonym czasie antenowym, gdyż trudno jest wyłączyć odbiorców z naszego przekazu promocyjnego.

Wyznaczenie celów promocji

Wśród celów promocji wyróżnia się dwa najważniejsze cele:

  • cele informacyjne promocji: powinny wyprzedzać cele sprzedażowe, ale w praktyce często cele informacyjne realizuje się (łączy) z celami sprzedażowymi. Cele informacyjne to dążenie firm by możliwie największa część rynku docelowego została poinformowana o jej istnieniu, ofercie handlowej, o walorach produktów, o zbiorach wartości produktów;
  • cele sprzedażowe promocji: to dążenie firm poprzez emitowanie kampanii promocyjnych o osiągnięcia możliwie największego wolumenu sprzedaży produktów długofalowych. Celem sprzedażowym promocji jest powiększenie udziału danej firmy w rynku, a więc opanowanie możliwie największej części rynku danej branży.
Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.