Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Wprowadzenie nowego produktu na rynek

Działanie marketingowe, związane także z wprowadzaniem i monitorowaniem „życia” produktu, można podzielić na dwie zasadnicze części:

  • po pierwsze, dotyczy ono wyznaczania celów rynkowych przedsiębiorstwa oraz określenia grupy potencjalnych nabywców produktu firmy;
  • po drugie, skomponowanie mieszanki marketingowej (tzw. Marketing mix)

Zacznij od zbadania rynku

Decyzje podjęte w tym zakresie przesądzają o typie strategii, charakterze promocji, wyborze kanałów dystrybucji oraz o systemie sprzedaży. W zależności od wyniku analiz może zaistnieć w tych rozważaniach moment, kiedy należy dokonać wyboru: czy utrzymać dotychczasowy produkt, czy poddać go jakimś przemianom, czy też zastąpić go nowym.

W tej kwestii ważnym punktem stają się badania rynku. To dzięki nim przedsiębiorstwo będzie mogło określić, jaki produkt sprosta wymaganiom klientów i czy w ogóle jest on potrzebny, czym powinien różnić się od swojego poprzednika, dla kogo ma być przeznaczony itd.

Aby jednak jak najbardziej odpowiednio wypromować i wprowadzić produkt na rynek, przedsiębiorstwo musi spełnić pewne warunki, zwierające w sobie możliwości finansowe i wiedzę w danej dziedzinie.

Etapy

Przyjęta przez firmę strategia wprowadzania produktu musi łączyć wprowadzanie nowych produktów ze starymi technologiami i rozwiązaniami (chodzi głównie o wykorzystanie zastanych technologii, a przez to zmniejszenie kosztów wprowadzenia nowego produktu). Podstawą jest „wyłonienie” idei nowego produktu, które później muszą zostać wyselekcjonowane. Cały proces wprowadzania produktu na rynek można podzielić na konkretne etapy:

  • Etap I – wstępne oszacowanie idei (aby były adekwatne do celów firmy);
  • Etap II – faza rozwoju, czyli przekształcenie idei w prototyp, który poddaje się testowaniu. Po pozytywnej ocenie produkt podlega komercjalizacji, czyli przejściu do masowej jego produkcji;
  • Etap III – wejście produktu na zbadany wcześniej rynek;
  • Etap IV – faza akceptacji produktu (jak wiadomo różni odbiorcy różnie reagują na produkt, ważne aby większości się spodobał).

Kiedy produkt zostanie już wprowadzony pozostaje zadbanie o to, aby był rozpromowany w najlepszy sposób, a przez to chętniej nabywany przez konsumentów. Takim celom służy reklama i odpowiedni dobór kanałów dystrybucji. Wypuszczając nowy produkt na rynek należy liczyć się z jego odrzuceniem bądź też z chwilowym tylko „zauroczeniem” produktem. Dlatego warto inwestować w monitorowanie sprzedaży produktu i nastawieniu odbiorców wobec niego. Pozornie niska sprzedaż może być jedynie wynikiem złego opakowania czy też nieprawidłowej promocji. I być może zamiast ponownej zmiany produktu na nowy należy go tylko dostosować do wymagań rynku.

(źródło: Kramer T., Podstawy marketingu, Warszawa 1997)

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.