Zarobił 45000% na sprzedanej domenie
Domena Dodomu.pl została sprzedana za kwotę 22 800 zł. Dotychczasowy właściciel adresu to znany w środowisku domainerów inwestor. Sprzedaną domenę kupił 10 lata temu na rynku pierwotnym za cenę rejestracji. Po raz kolejny okazało się, że na domenach można dobrze zarobić.
Sprzedawcą domeny jest Daniel Dryzek, znany inwestor na rynku domen i posiadacza kilkuset cennych adresów. Informując o transakcji ujawnił, że domenę pierwszy raz zarejestrował 10 lat temu. Adres był wolny więc kwota rejestracji nie przekroczyła wówczas 50 zł. Sprzedając więc po latach domenę za kwotę 22 800 zł brutto zanotował stopę zwrotu(uwzględniając coroczne przedłużanie domeny) na poziomie ok. 45000%.
Do transakcji doszło w marcu, a klient zgłosił się za pośrednictwem formularza dostępnego pod wpisaną domeną. Pierwszą ofertą jaką złożył zainteresowany była kwota 250 euro, ale dopiero odpowiedź i kwota 20 000 zł netto wysłana przez Daniela Dryzka rozpoczęła faktyczne negocjacje. Na forum di.pl skupiających inwestorów domenowych sprzedawca ujawnił ich przebieg. Na ofertę Daniela Dryzka klient odpowiedział kwotą 10 000 zł netto po czym właściciel adresu podtrzymał swoją propozycję. Dopiero kolejna próba klienta i kwota 12500 zł netto skłoniły Daniela Dryzka do „zejścia z ceną” do poziomu 18800 zł netto(22 800 brutto). Na tej kwocie strony doszły do porozumienia i jedna z większych transakcji tego roku stała się faktem. Pod przejętym adresem powstanie sklep z asortymentem „Sprzęt AGD, Kuchenny, Sprzątanie”. W grudniu nowy właściciel domeny kupił także adres dodomu.com.pl za 2000 zł netto.
Przy okazji sprzedaży adresu DoDomu.pl Daniel Dryzek ujawnił też, że rocznie miał około trzy zapytania o domenę. Ciekawostką jest także fakt, że w 2012 roku właściciel Homebook.pl był zainteresowany przejęciem domeny, ale na przeszkodzie stanęły wówczas oczekiwania finansowe na poziomie 10 000 zł.
Daniel Dryzek ma w swoim portfolio kilkaset domen oraz takie sprzedaże jak: poker.com.pl – 25.500 zł, liga.pl – 25.000 zł, strefabiznesu.pl – 20 000 zł czy mieszkaniaonline.pl – 20.000 zł. Największą kwotą jaką zapłacił za domenę było 61 tys. zł zainwestowane w adres historia.pl. Pośredniczył też m.in. w przejęciu przez firmę Michała Sadowskiego Brand24 domeny brand24.com za kwotę 100 tys. zł.
Przeczytaj także: Jak zarabiać na domenach?
Grzegorz Marynowicz
MamBiznes.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet
Nie ma co się tak ekscytować. Proszę zwrócić uwagę na to, jaki jest koszt wszystkich domen utrzymywanych przez Pana Daniela. Tak na prawdę zysk ze sprzedaży nawet dobrej domeny jest dużo mniejszy. Czasem może może go nie być wcale. W internecie widać czasem przypadki wysokich sprzedaży. Ok, ale dobre domeny są zajęte od lat. Przestrzegam amatorów szybkiego zysku. Wystarczy policzyć. Przedłużenie 1000 domen na rok to ok 50.000/ za rok. Jednak z doświadczenia posiadając 1000 domen możemy nie sprzedać ani jednej, lub kilka, co nie pokryje nawet kosztów utrzymania.Pamiętajcie, że wartościowe domeny są zajęte. Te które można zarejestrować za 10 zł, nie sprzedadzą się w większości za 1 zł. To takie ostrzeżenie dla młodych, którzy nasłuchają się historii niczym z bajki i liczą na bycie milionerem w łatwy sposób. Pozdrawiam, były domainer