START UP BEZ TAJEMNIC vol. 6 O marketingu relacji, czyli… jak rozkochać w sobie klientów!

Wrocław 21 listopada 2018

21 listopada w Strefie Kultury Studenckiej Politechniki Wrocławskiej odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu “Startup Bez Tajemnic”. Szóstej edycji wydarzenia przyświecać będzie temat marketingu relacji. Słuchacze wspólnie z zaproszonymi gośćmi spróbują odpowiedzieć na pytanie, dlaczego atencja jest dziś kluczem do zdobycia serca klienta. Organizatorem wydarzenia jest operator telefonii komórkowej Mobile Vikings oraz Politechnika Wrocławska.

Marketing relacji wciąż budzi wiele emocji w branży i poza nią. Jak podają eksperci w zakresie przywództwa organizacyjnego i zaangażowania pracowników, w tym Emmett C. Murphy i Mark A. Murphy, pozyskanie nowego klienta może kosztować aż pięć razy więcej niż utrzymanie dotychczasowego. Wg tych samych autorów wzrost o 2% w utrzymaniu klientów może obniżyć koszty ponoszone przez organizację nawet o 10%. Tym samym żadna firma nie jest w stanie przetrwać i rozwijać się bez regularnego poszerzania swojej bazy klientów.

Jakie w takim razie budować komunikaty i jakimi kanałami kierować do swoich użytkowników. Jak zaistnieć na rynku i zbudować silny Love Brand? Na te i wiele innych pytań 21 listopada odpowiedzą prelegenci 6 edycji Startupu Bez Tajemnic – cyklicznego wydarzenia organizowanego we Wrocławiu, któremu ponownie patronuje Politechnika Wrocławska.

Swoim doświadczeniem i wieloletnią wiedzą z zakresu budowania relacji z klientem podzielą się tego dnia:

Michał Ulidis – wykładowca akademicki, praktyk specjalizujący się w PR, marketingu i CX

“Słowo wstępu o marketingu relacji”

Magdalena Urbaniak –  Specjalistka ds. public relations w Brand 24

“Czy można zakochać się w marce, czyli jak budujemy komunikację w Brand24?”

Maciej Grzelak – Product Manager w Mobile Vikings

“Czy warto opierać model wzrostu na programie lojalnościowym?”

Agnieszka Wojciechowska – Specjalista ds. marketingu w Etno Cafe

Karolina Kuganda – Brand Manager w Etno Cafe

Personifikacja marki pierwszym krokiem do budowy love brandu”

Przy kolejnej, szóstej edycji Startupu Bez Tajemnic nieprzypadkowo postawiliśmy na temat związany z marketingiem relacji. Widzimy z jakim zaangażowaniem Vikingowie budują swoje załogi i angażują się w publikowane przez nas w mediach społecznościowych treści. Od startu programu Za Darmo do teraz (czerwiec-wrzesień 2018) aż 46% nowych osób, które dołączają do naszej sieci przychodzi z polecenia już naszych obecnych Vikingów. To dowód na to, że spójną i nastawioną na użytkownika komunikacją można rozkochać w sobie klientów – komentuje Maciej Grzelak, Product Manager w Mobile Vikings.

Jak wynika z danych PwC, jedną z najsilniejszych obecnie tendencji szeroko pojętego handlu jest właśnie potrzeba poczucia przynależności do społeczności. Aż 91 proc. respondentów badanych przez PwC deklaruje, że są członkami programów lojalnościowych (firm, z których usług korzystają). Drogi do zbudowania silnej społeczności poprzez programy lojalnościowe muszą być oparte na innowacyjnych rozwiązaniach. Odbiorca chce się czuć wyjątkowy, chce otrzymywać produkt, który jest dla niego uszyty na miarę, a marka, której jest lojalny oferuje mu więcej niż inni. To dlatego w Mobile Vikings wprowadzilśmy ostatnio funkcjonalność V2V, w ramach której użytkownicy mogą nie tylko zapraszać bliskich do sieci i powiększać swoje załogi, ale także rejestrować ich karty SIM. – dodaje Maciej Grzelak.

Środowe spotkanie ma charakter otwarty i jest jedną z akcji Mobile Vikings, wpisujących się w program działań na rzecz wspierania rozwoju startupów oraz innowacyjnego biznesu. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.