Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Gmail.pl sprzedany: eksperci oceniają transakcję

Na serwisie Allegro zakończyła się licytacja domeny gmail.pl. Należący do Grupy Młodych Artystów i Literatów adres został sprzedany za rekordową kwotę 119 400 złotych.

Szczęśliwym nabywcą kojarzonej z pocztą Google domeny został właściciel hurtowni hydrauliczno-sanitarnej InstalHurt. Firma wygrała aukcję, w której licytowało 47 osób, a liczba odwiedzin strony z licytacją wyniosła 97 336.

Sprzedaż adresu potwierdza także komunikat na stronie gmail.pl. „Kochani, za kilka dni jedynym adresem prowadzącym do naszego serwisu, będzie www.klubliteratow.pl Adres gmail.pl zmienia właściciela[…]Wszytko zostaje jak jest, zmienia się tylko nasz adres.”- czytamy w komunikacie.

– Moim zdaniem kwotę zapłaconą za gmail.pl można porównać do „zainwestowania” takiej sumy w kasynie – komentuje Daniel Dryzek, właściciel funduszu Ddfund.eu. Szansa na zwrot z inwestycji minimalna. Zakup domeny jest bardzo ryzykowny. Ciężko wykorzystać domenę tak, żeby na niej skorzystać i nie zwrócić na siebie uwagi właściciela Gmaila, czyli Google – dodaje organizator MeetDomainers.

Ciekawą kwestią jest obecnie sposób wykorzystania adresu przez jego nabywcę. Przypomnijmy, że dziennie gmail.pl notuje on ponad 4 tys. unikalnych wejść, z czego 99% to odwiedziny bezpośrednie z przeglądarki. Trudno jednak będzie spożytkować dużą popularność domeny w branży, w której działa jej nowy właściciel.

Grzegorz Marynowicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Marek 26 sie 2010 (21:53)

a moim zdaniem czas pokaże :)kto nie ryzykuje ten nie ma :) nie ma pewnej i 100% recepty na sukces , tak samo jest z domenami.