Nieszablonowy pomysł, czyli zegarek pakowany w worku z wodą
Każdy produkt, który ma zainteresować klienta musi mieć cechę, która go wyróżnia spośród innych. Są towary konkurujące wyłącznie ceną i to ona decyduje o decyzjach konsumentów. Inną strategią jest wyróżniające się opakowanie lub pomysł na marketing. Jest także grupa produktów bazujących na podkreślaniu jakości i trwałości. Znana marka zegarków znalazła nieszablonowy sposób, aby pokazać klientom najważniejszą cechę ich produktu.
foto:festina.com
Mowa o firmie Festina, która postanowiła wyjść poza standardowe sposoby pakowania zegarków. Zamiast więc w ozdobnym pudełku lub luksusowym stojaku zegarki prezentowane są w woreczkach wypełnionych wodą. Opakowanie jest przeźroczyste i zawiera tylko nadrukowane logo firmy oraz hasło” engineered for water”. W ten sposób marka chce w sposób nie podlegający dyskusji udowodnić, że ich produkty są wodoodporne. I rzeczywiście konkurencji w tym samym segmencie trudno będzie o lepszą prezentację towaru. Woda wypełniająca niecodzienne opakowanie jest destylowana a same woreczki wytrzymałe. Co, ciekawe okazuje się, że sposób Festiny na wyróżnienie produktu na półce jest też tańszy od dotychczasowych.
foto: results.epica-awards.com
Produkt kierowany jest do wszystkich osób ceniących trwałe i odporne na wodę zegarki. Szczególnie zainteresowani powinni być miłośnicy nurkowania. Pomysł na opakowanie już przyniósł firmie rozgłos i darmowy PR, czego dowodem są setki artykułów na całym świecie. Warto pomyśleć czy są inne produkty, które w prosty sposób można tak wyróżnić na rynku.
– Rozkręcamy biznes: bar kanapkowy
Grzegorz Marynowicz
Bankier.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Nienormowany czas pracy, czyli co oznacza dla pracownika i pracodawcy
-
Cykl Edukacyjny: obligacje skarbowe jako bezpieczna forma lokowania oszczędności
-
Cykl Edukacyjny: Inwestowanie Oszczędności. Rozpoczynamy serię artykułów o lokowaniu kapitału
-
Ekwiwalent za urlop – jak go obliczyć i czy zawsze trzeba go wypłacać?
poszli w ślady producentów butów, ale tam to była tylko reklama na 1 produkcie w sklepie.