Polskie firmy podbijają Google
Żyjemy w dobie Internetu. To z tego źródła ludzie czerpią bardzo dużo informacji. Dlatego tak ważne jest, aby firma posiadała również swoją stronę internetową. Jeszcze w październiku ponad połowa firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw nie posiadała nawet wizytówki w sieci – informuje w dzisiejszym wydaniu ”Puls Biznesu”.
”— W pierwszym kwartale 2010 r. Polska zajęła piąte miejsce pod względem tempa przyrostu liczby małych i średnich przedsiębiorstw reklamujących się w Google i pierwsze w regionie centralnej Europy — wyjaśnia Arjak Dijk, dyrektor marketingu produktów reklamowych w Google. Jego zdaniem, to skok o kilka oczek, bo wcześniej mieściliśmy się w pierwszej dziesiątce. Skąd nagłe zainteresowanie siecią? Według przedstawicieli Google’a, skuteczna okazała się inicjatywa firmy „Internetowa rewolucja” adresowana do MSP, zapoczątkowana w październiku 2009 r.” – czytamy w ”Pulsie Biznesu”.
”Największą barierą w nakłonieniu firm do zaistnienia online było przekonanie przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw o tym, że nie mają takiej potrzeby. — To prawda, że przedsiębiorcy są bardzo zajęci, ale staraliśmy się uświadomić im, że obecność w sieci niekoniecznie musi być czasochłonna i kosztowna. Tymczasem dla ogromnej liczby klientów firma, której nie ma w sieci, po prostu nie istnieje, wyjaśnia Arjak Dijk” – czytamy dalej.
O tym, że Internet jest potęgą może świadczyć fakt, że z roku na rok zwiększają się przychody z handlu w sieci. Z każdą aktywnością w sieci wiążą się pewne obowiązki podatkowe. W grę wchodzą tu takie obciążenia, jak: podatek dochodowy od osób fizycznych, podatek od towarów i usług, podatek od czynności cywilnoprawnych, a czasem również akcyza. Zobowiązania podatkowe będą zależały od sposobu prowadzenia działalności.
– Własny start-up, czyli od zera do milionera
– E-biznes – jak zarobić pierwszy milion?
Więcej informacji na ten temat w dzisiejszym wydaniu ”Pulsu Biznesu”, w artykule Agnieszki Jabłońskiej Pt. ”Google: polskie firmy podbijają sieć”.
Źródło: Przegląd prasy Bankier.pl
-
„Większość moich decyzji inwestycyjnych była nietrafiona” – Tomasz Czapliński, SpeedUp Venture Capital Group
-
„Chcemy aby MediSensonic było firmą globalną, oferującą najwyższej jakości urządzenia technologiczne” – Marcin Malinowski, wiceprezes MediSensonic
-
Bogata oferta PARP. Trwają nabory w ramach Funduszy Europejskich
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce zadebiutuje na GPW. Poznaj historię Żabki, która rozwija biznes od 26 lat
-
Sukces młodej polskiej firmy. AutonomyNow uruchamia seryjną produkcję systemów AI dla branży motoryzacyjnej
-
Nowy bolid studentów Politechniki Warszawskiej. Powalczy w międzynarodowych zawodach
-
Polska fizyczka i jej zespół z dużym wyróżnieniem. Zwycięstwo w European Inventor Award 2024