Internetowy gigant wchodzi do Polski
Firma 1&1, potentat na rynku światowych firm hostingowych wchodzi do Polski z bardzo atrakcyjną ofertą, co może zapowiadać małe trzęsienie ziemi, zwłaszcza dla rodzimych Home.pl i NetArt.
Założona w 1988 roku firma 1&1 jest pionierem biznesu internetowego. Według danych Intac.net na temat rynku IT, 1&1 z 70 tysiącami serwerów jest największą firmą hostingową na świecie. 1&1 zajmuje także trzecią pozycję pod względem ogólnej liczby posiadanych serwerów, tuż za takimi firmami jak Intel i Google. Firma prowadzi swoją działalność na pięciu głównych rynkach w Europie i Ameryce Północnej, zarządza ponad 11 mln nazw domen i ma 9 mln kontraktów z klientami.
Według słów Jorga Lammersa wejście do Polski jest efektem konsekwentnej polityki firmy, która wchodzi na dojrzałe rynki o dużym potencjale wzrostu. A tak właśnie postrzegana jest Polska, która wygrywa nie tylko z sąsiadującymi Czechami czy Słowacją, ale również ze Skandynawią.
Specjalnością 1&1 na świecie są aplikacje w chmurze, które można zestawiać ze sobą na wiele sposobów lub korzystając z kompleksowej oferty, otrzymać w pakiecie. Te ostatnie obejmują między innymi: domeny, profesjonalne rozwiązania dla stron internetowych z oprogramowaniem potrzebnym do ich zaprojektowania, adresy email wraz z zabezpieczeniem antywirusowym, zintegrowane wiadomości czy też wirtualne dyski twarde itp.
Szeroka oferta służy zróżnicowanym potrzebom internetowych profesjonalistów: począwszy od kompleksowej usługi hostingu stron internetowych i aplikacji umożliwiających pracę w grupach, po sklepy internetowe oraz serwery dedykowane w centrach danych o maksymalnej przepustowości.
Darmowy pakiet „Na Dzień Dobry”
„Pakiet na Dzień Dobry” o wartości 600 złotych jest dostępny za darmo przez okres 2 lat. Obejmuje on duży limit miesięcznego transferu (3 TB) i obszerną powierzchnię dyskową. Darmowy pakiet proponowany przez 1&1 to nie tylko rejestracja domeny i utrzymanie strony w Internecie, ale również wszystkie aplikacje potrzebne do jej stworzenia. Oferta obejmuje, między innymi, następujące elementy:
– Utrzymanie 1 domeny .PL
– Narzędzie do budowy strony internetowej „1&1 Kreator Stron”
– 10 GB powierzchni dyskowej
– Pakiet 3000 GB transferu miesięcznie
– 100 adresów email
– 2 GB powierzchni poczty e-mail
– Możliwość prowadzenia własnego bloga
– Możliwość tworzenia foto albumów
– Zabezpieczenie przed spamem i wirusami internetowymi
– Profesjonalne wsparcie techniczne w języku polskim.
„Pakiet na Dzień Dobry” pozwala stworzyć profesjonalną stronę internetową nawet laikowi. Natomiast doświadczeni użytkownicy otrzymują dostęp do zaawansowanych aplikacji, takich jak: bazy danych MySQL oraz skrypty; CGI, PHP, Perl czy Python.
Porównanie ofert
Polski rynek hostingowy nie należy do łatwych – połowę tortu mają dwie firmy: Home.pl i Nazwa.pl. Reszta jest w dużej mierze opanowana przez mniejszych graczy.
Cechy |
NetArt |
Home |
1&1 |
powierzchnia dyskowa |
25GB |
10GB |
10GB |
transfer serwera |
5000 GB |
1500 GB |
3000 GB |
liczba domen głównych |
bez limitu |
bez limitu |
1 (pl) |
subdomeny |
bez limitu |
bez limitu |
bez limitu |
konta e-mail |
bez limitu |
bez limitu |
100 |
konta www/ftp |
bez limitu |
bez limitu |
bd |
liczba baz danych |
bez limitu |
5 |
bd |
panel zarządzania |
tak |
tak |
tak |
program do obsługi poczty |
tak ssl |
tak ssl |
tak ssl |
bezpłatny okres testowy |
14 dni |
14 dni |
2 lata |
cena |
0 zł / 300 zł |
150 zł / 300 zł |
0 zł / 300 zł |
wsparcie techniczne |
6-22 / 7 dni |
0-24 / 7 dni |
8-20 /5 dni |
* Transfer serwera w Home i NetArt rocznie, 1&1 miesięcznie
* W ofercie promocyjnej NetArt nowi klienci mogą otrzymać darmowy pakiet na okres 6 miesięcy
Będzie rewolucja?
Nie prawdą jest, że internet nie zna granic – w polskich warunkach „społeczeństwo informacyjne” to czysta propaganda. W ślad ze szybko rosnącą liczbą rejestracji nowych domen, nie idzie rozwój bardziej zaawansowany usług. Świadczy to o niewystarczającej wiedzy polskich przedsiębiorców, którzy nie wydają pieniędzy na rzeczy, których nie rozumieją. Czy 2 letni okres testowy będzie wystarczającą zachętą?
Jeżeli korzyści związane z posiadaniem strony czy sklepu w Internecie nie zostaną uświadomione, trudno liczyć na gwałtowny wzrost popytu. Odebranie zaś klientów rywalom będzie bardzo trudne, bo podstawowa oferta nie przebija w istotny sposób konkurencji.
Zaletą jest niewątpliwie duży limit transferu (3000 GB miesięcznie), ale pozostałe parametry wypadają dość blado na tle Home czy NetArt. Zwłaszcza pomoc techniczna dostępna jedynie w dni powszednie od 8 do 20. W naszych warunkach bliski, telefoniczny kontakt to wciąż bardzo poważny atut.
Kto zatem wygra? Zapewne ten kto lepiej „objaśni” swoją ofertę.
– Konkurs na e-biznes rozstrzygnięty
– Robią biznes w sieci, czyli przegląd startupów
Robert Kamiński
-
„Był czas, że każdy chciał wejść w produkcję gier. Jednak jak każda bańka, musi kiedyś pęknąć” – wiceprezes Ice Code Games, Mateusz Pilski
-
„Chcemy aby MediSensonic było firmą globalną, oferującą najwyższej jakości urządzenia technologiczne” – Marcin Malinowski, wiceprezes MediSensonic
-
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce zadebiutuje na GPW. Poznaj historię Żabki, która rozwija biznes od 26 lat
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od pasji do biznesu. Założyciele LockMe dla escape roomów zdominowali polski rynek i teraz stawiają mocniej na ekspansję
-
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce zadebiutuje na GPW. Poznaj historię Żabki, która rozwija biznes od 26 lat
-
Sukces młodej polskiej firmy. AutonomyNow uruchamia seryjną produkcję systemów AI dla branży motoryzacyjnej
-
Nowy bolid studentów Politechniki Warszawskiej. Powalczy w międzynarodowych zawodach
Jest polska wersja tej strony? Macie linka?