Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Badania marketingowe to nie badania rynku

We wszystkich tych pytaniach i stwierdzeniach należy uwzględniać przede wszystkim cele sprzedaży i planowany zysk. Jeżeli chcemy bliżej przyjrzeć się definicji badań marketingowych to oznacza ona systematyczne gromadzenie, zapisywanie i analiza danych, dotyczących zagadnień, związanych z marketingiem towarów i usług.

Badania marketingowe to nie badania rynku

Badania marketingowe bywają często mylone z badaniami rynku, podczas gdy to drugie określenie ma o wiele węższy charakter (badanie rynku oznacza mierzenie jego rozmiaru, struktury, konkurencji itp.).

Badanie marketingowe ma w zasadzie dwa cele:

  • zmniejszenie niepewności w trakcie procesu planowania,
  • kontrola wykonania planu, który został wprowadzony do realizacji.

Ustalanie wielkości rynku

Ustalenie wielkości rynku polega na określeniu (ilościowo lub wartościowo) maksymalnej sprzedaży, jaka jest możliwa dla wszystkich firm, działających na danym rynku, w danym okresie i przy danych warunkach ekonomicznych.

Wielkość rynku oblicza się ze wzoru:

                               W = n x q x c                                    gdzie:

W – wielkość rynku określona wartościowo,
n – liczba ludzi kupujących dany produkt,
q – średnia ilość produktu kupowana przez jednego klienta,
c – średnia cena jednostki produktu.

Etapy badań marketingowych

Istnieje kilka najważniejszych etapów, według których należy postępować prowadząc badania marketingowe. Wyróżniamy:

I.  Fazę przygotowania badań, w której skład wchodzą:

1.  Analiza i określenie problemu badawczego oraz celu badań.

2.  Określenie źródła informacji oraz dobór próby.

3.  Wybór metody oraz konstrukcja instrumentu pomiaru (analiza źródeł wtórnych, badania pierwotne).

II.  Fazę realizacji badań, w której skład wchodzą:

1.  Zbieranie informacji, pomiar próbny, poprawa instrumentu badawczego i przeprowadzenie badań.

2.  Opracowanie danych.

3.  Analiza i interpretacja danych.

4.  Prezentacja wyników.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.