Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Badanie zachowań nabywców

Postępowanie nabywców

Proces dokonywania zakupów można przeanalizować na podstawie odpowiedzi na konkretnie sformułowane pytania: Kto kupuje? Co kupuje? Jak kupuje? Kiedy kupuje? Gdzie kupuje? Jak często kupuje? Dlaczego kupuje? Ile kupuje?

Wyróżniamy 5 etapów postępowania nabywców:

  • uświadomienie potrzeby, czyli rozpoznanie problemu,
  • identyfikacja sposobów zaspokajania potrzeby, czyli zdobywanie informacji,
  • ocena alternatyw wyboru, czyli ocena uzyskanych informacji,
  • decyzja zakupu,
  • zachowanie po zakupie, czyli ocena zakupu.

Grupy klientów

Klientów można podzielić na 4 grupy:

  • nabywcy mobilni i ambitni, którzy chętnie kupują nowości,
  • tradycjonaliści którzy oczekują społecznej akceptacji i ich potrzeby pokrywają się z normami grupowymi,
  • klienci poszukujący pozycji i bezpieczeństwa, typowi indywidualiści, którzy kupują produkty markowe,
  • hedoniści – ludzie nastawieni na osiąganie natychmiastowej satysfakcji. Nabywcy płacą za pewien koszyk korzyści, jakie oferuje dany produkt. Korzyści jakich poszukują konsumenci w procesie wyboru i zakupu są różnorodne.
Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.