Blue Ocean Strategy – czyli jak sprawić, by konkurenci stali się nieistotni
Zasady tworzenia Blue Ocean Strategy
1. Wyeliminuj czynniki, które twój rynek bierze za pewniki, ale które nie dają dostrzegalnej wartości dla konsumenta.
2. Zredukuj niektóre czynniki zdecydowanie poniżej standardów twojej branży, aby uniknąć błędu zbyt szerokiej oferty nastawionej na pokonanie konkurencji.
3. Wzmocnij niektóre czynniki zdecydowanie powyższej standardów twojej branży, tak aby twoi konsumenci nie musieli robić kompromisów.
4. Stwórz nowe źródła wartości, których twój sektor nigdy nie oferował!
Narzędzia
Podstawowym narzędziem służącym zarówno do prezentacji strategii Blue Ocean jak i do jej formułowania są tzw. Kanwy Strategii. Dla każdego biznesu, produktu można określić kilka podstawowych kryteriów i atrybutów, które są istotne z punktu widzenia firmy i użytkownika.
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Z miłości do biegów. Zrezygnował z kariery zawodowej w banku i prowadzi swoją fundację
-
Pierwszy biurowiec w Polsce w całości zasilany czystą energią. ESCOlight wspiera inicjatywy dekarbonizacyjne
-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen