Czy należy powiadomić urząd o cesji?
Spółdzielnia posiadała działkę i decyzję w sprawie warunków zabudowy. Sprzedała ją innemu podmiotowi., a ten wystąpił o decyzję w sprawie zabudowy. Urząd wstrzymał wydanie decyzji do października. W tym czasie spółdzielnia cesją przeniosła swoją decyzję o warunkach zabudowy na podmiot, któremu sprzedała działkę. Od decyzji urzędu przysługiwało odwołanie, nikt jednak tego nie zrobił, ponieważ o cesji nie wiedział. Czy takie działanie było zgodne z prawem?
W tej sytuacji wymogi formalne powiadomień w pismach administracyjnych zostały zaniedbane. Wszelkiego rodzaju informacje, strony powinny otrzymywać w drodze pisemnej. Decyzje muszą zawierać tryb odwołania się od nich, jak również wskazywać problem i ustosunkowanie się do niego. W opisanej sytuacji można jedynie wystąpić na drogę sądowo-administracyjną ze względu na uchybienia proceduralne.
Zgodnie z art. 107 kpa, decyzja powinna zawierać:
- oznaczenie organu administracji publicznej,
- datę wydania,
- oznaczenie strony lub stron,
- powołanie podstawy prawnej,
- rozstrzygnięcie,
- uzasadnienie faktyczne i prawne,
- pouczenie,
- czy i w jakim trybie służy od niej odwołanie,
- podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do wydania decyzji.
Decyzja, w stosunku do której może być wniesione powództwo do sądu powszechnego lub skarga do sądu administracyjnego, powinna zawierać ponadto pouczenie o dopuszczalności wniesienia powództwa lub skargi.
Podstawa prawna: Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.)
Przemysław Gogojewicz
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Wynalazek polskiej fizyczki doceniony. Olga Malinkiewicz powalczy o nagrodę European Inventor Award 2024
-
Z miłości do biegów. Zrezygnował z kariery zawodowej w banku i prowadzi swoją fundację
-
Pierwszy biurowiec w Polsce w całości zasilany czystą energią. ESCOlight wspiera inicjatywy dekarbonizacyjne
-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję