Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Czy pracownikowi zatrudnionemu na umowę zlecenia przysługuje jakikolwiek urlop?

Czy pracownikowi zatrudnionemu na umowę zlecenia przysługuje jakikolwiek urlop?

Nie. Przy umowie zleceniu nie ma podstaw prawnych do udzielenie przez pracodawcę jakiekolwiek urlopu. Podstawą prawną przyznania pracownikowi świadczenia urlopowego jest  ustawa kodeks pracy, na podstawie której sporządzona jest umowa o pracę z pracownikiem. Świadczenia kodeksu pracy nie obejmują zatem zleceniobiorców, gdyż ci podpisali swoje umowy na podstawie kodeksu cywilnego. Zlecenie na czas określony bądź nieokreślony jest tylko formą wynikającą z charakteru zlecenia. Naturalnie, umowę zlecenie można zamienić na umowę o pracę, jeżeli umowa zlecenie ma znamiona stosunku pracy (stałość i charakter usługi). Dopóki jednak zleceniobiorca wykonuje pracę na podstawie umowy zlecenia, świadczenia urlopowe mu nie przysługują.

Podstawa prawna: Ustawa – Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.)

Przemysław Gogojewicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.