Image – to, co dobrze się sprzedaje
„Image” to jedno z popularniejszych słów ostatnich piętnastu lat. Według większości definicji image stanowi subiektywne, nie dla wszystkich jednakowe, istniejące w świadomości odbiorców, wyobrażenie, obraz danej firmy, produktu czy osoby. Jednak istotą wizerunku nie jest to, aby był on tożsamy z prawdziwym przedmiotem czy człowiekiem, ale aby można było dobrze go sprzedać.
Jaki powinien być image?
Ważne, by był spójny z tożsamością i z celem, jaki dzięki niemu chcemy osiągnąć.
Dopasowując wizerunek do potrzeb odbiorców należy ciągle podążać za zmianami.
Jeżeli nie stać nas na badania rynkowe ani też nie mamy czasu na nie warto użyć sprawdzonych, uniwersalnych i zawsze aktualnych chwytów eksponując cechy, które zawsze dobrze się sprzedają.
Na przykład przyciągniesz klientów (odbiorców), jeżeli Twój wizerunek będzie eksponował następujące cechy:
dynamizm – przyszło nam żyć w czasach, kiedy wszystko dzieje się szybko, coraz szybciej i każdy ceni sobie czas, więc cnotą jest zmiana.
rozmach – dziś to globalizacja, fuzje, koncentracja, podbój przestrzeni są głównymi hasłami większości doniesień w mediach, czyli wszystko co ma szeroki zasięg.
młodzieńczość – zawsze była i jest cechą poszukiwaną, bowiem to z nią ludziom kojarzą się najlepsze okresy życia. Można powiedzieć, że to w niej koncentrują się te cechy, które potrzebne są do podbicia świata. Młodość to być może najbardziej komercyjnym produkt końca XX i początku XXI wieku. Młodych stać na więcej…
kreatywność – to również ostatnio bardzo modne słowo, jak i image. Wszyscy poszukują kreatywnych pracowników, bowiem to umożliwia niesłychane tempo przemian. To również bogactwo idei i projektów, które można wypróbować w realnym świecie. Tylko ludzie będący w stanie tworzyć nowe pomysły są w stanie podtrzymać tempo, do którego już przywykliśmy.
ekologiczność – sprzedaje się równie łatwo, jak zaradność. Odkąd nagłośniono i uświadomiono fakt, że to ludzie są odpowiedzialni za kiepską kondycję Ziemi, to troska o środowisko naturalne chyba już zawsze będzie pożądanym elementem wizerunku zarówno indywidualnych osób, jak i firm, partii czy nawet państw.
altruizm – co prawdo rzadko występujący, więc jako bezcenne dobro intensywnie poszukiwany i wysoko ceniony. To cecha wizerunku, która prawdopodobnie nigdy nie zaniknie, bowiem mało jej wokół nas. Jednak ciężko użyć tej cechy jako argumentu w sprzedawaniu samego siebie, bowiem idea altruizmu zaprzecza idei bezinteresowności. Altruizm nie powinien przecież przynosić nagród, także tych w postaci uznania społecznego.
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Wynalazek polskiej fizyczki doceniony. Olga Malinkiewicz powalczy o nagrodę European Inventor Award 2024
-
Z miłości do biegów. Zrezygnował z kariery zawodowej w banku i prowadzi swoją fundację
-
Pierwszy biurowiec w Polsce w całości zasilany czystą energią. ESCOlight wspiera inicjatywy dekarbonizacyjne
-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję