Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Image – to, co dobrze się sprzedaje

„Image” to jedno z popularniejszych słów ostatnich piętnastu lat. Według większości definicji image stanowi subiektywne, nie dla wszystkich jednakowe, ist­niejące w świadomości odbiorców, wyobrażenie, obraz danej firmy, pro­duktu czy osoby. Jednak istotą wizerunku nie jest to, aby był on tożsamy z praw­dziwym przedmiotem czy człowiekiem, ale aby można było dobrze go sprzedać.

Jaki powinien być image?

Ważne, by był spójny z tożsamo­ścią i  z celem, jaki dzięki niemu chcemy osiągnąć.

Dopasowując wizerunek do potrzeb odbiorców należy ciągle podążać za zmianami.

Jeżeli nie stać nas na badania rynkowe ani też nie mamy czasu na nie warto użyć sprawdzonych, uniwersalnych i zawsze aktualnych chwytów eksponując cechy, które zawsze dobrze się sprzedają.

Na przykład przyciągniesz klientów (odbiorców), jeżeli Twój wizerunek będzie eksponował następujące cechy:

dynamizm – przyszło nam żyć w czasach, kiedy wszystko dzieje się szybko, coraz szybciej i każdy ceni sobie czas, więc cnotą jest zmiana.

rozmach – dziś to globalizacja, fuzje, koncentracja, podbój przestrze­ni są głównymi hasłami większości doniesień w mediach, czyli wszystko co ma szeroki zasięg.

młodzieńczość – zawsze była i jest cechą poszukiwaną, bowiem to z nią ludziom kojarzą się najlepsze okresy życia. Można powiedzieć, że to w niej koncentrują się te cechy, które potrzebne są do podbicia świata. Młodość to być może najbardziej komercyjnym produkt końca XX i początku XXI wieku. Młodych stać na więcej…

kreatywność – to również ostatnio bardzo modne słowo, jak i image. Wszyscy poszukują kreatywnych pracowników, bowiem to umożliwia niesłychane tempo przemian. To również bogactwo idei i projektów, które można wypróbować w realnym świecie. Tylko ludzie będący w stanie tworzyć nowe pomysły są w stanie podtrzymać tempo, do którego już przy­wykliśmy.

ekologiczność – sprzedaje się równie łatwo, jak zaradność. Odkąd nagłośniono i uświadomiono fakt, że to ludzie są odpowiedzialni za kiepską kondycję Ziemi, to troska o środowisko naturalne chyba już za­wsze będzie pożądanym elementem wizerunku zarówno indy­widualnych osób, jak i firm, partii czy nawet państw.

altruizm – co prawdo rzadko występujący, więc jako bezcenne dobro intensywnie poszukiwany i wysoko ceniony. To cecha wizerunku, która prawdopodobnie nigdy nie zaniknie, bowiem mało jej wokół nas. Jednak ciężko użyć tej cechy jako argumentu w sprzedawaniu samego siebie, bowiem idea altruizmu zaprzecza idei bezinteresowności. Altruizm nie powinien przecież przynosić nagród, także tych w postaci uznania społecznego.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.