Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Internetowy gigant wchodzi do Polski

Firma 1&1, potentat na rynku światowych firm hostingowych wchodzi do Polski z bardzo atrakcyjną ofertą, co może zapowiadać małe trzęsienie ziemi, zwłaszcza dla rodzimych Home.pl i NetArt.

 

 Założona w 1988 roku firma 1&1 jest pionierem biznesu internetowego. Według danych Intac.net na temat rynku IT, 1&1 z 70 tysiącami serwerów jest największą firmą hostingową na świecie. 1&1 zajmuje także trzecią pozycję pod względem ogólnej liczby posiadanych serwerów, tuż za takimi firmami jak Intel i Google. Firma prowadzi swoją działalność na pięciu głównych rynkach w Europie i Ameryce Północnej, zarządza ponad 11 mln nazw domen i ma 9 mln kontraktów z klientami.

Według słów Jorga Lammersa wejście do Polski jest efektem konsekwentnej polityki firmy, która wchodzi na dojrzałe rynki o dużym potencjale wzrostu. A tak właśnie postrzegana jest Polska, która wygrywa nie tylko z sąsiadującymi Czechami czy Słowacją, ale również ze Skandynawią.

Specjalnością 1&1 na świecie są aplikacje w chmurze, które można zestawiać ze sobą na wiele sposobów lub korzystając z kompleksowej oferty, otrzymać w pakiecie. Te ostatnie obejmują między innymi: domeny, profesjonalne rozwiązania dla stron internetowych z oprogramowaniem potrzebnym do ich zaprojektowania, adresy email wraz z zabezpieczeniem antywirusowym, zintegrowane wiadomości czy też wirtualne dyski twarde itp.

Szeroka oferta służy zróżnicowanym potrzebom internetowych profesjonalistów: począwszy od kompleksowej usługi hostingu stron internetowych i aplikacji umożliwiających pracę w grupach, po sklepy internetowe oraz serwery dedykowane w centrach danych o maksymalnej przepustowości.

Darmowy pakiet „Na Dzień Dobry”

„Pakiet na Dzień Dobry” o wartości 600 złotych jest dostępny za darmo przez okres 2 lat. Obejmuje on duży limit miesięcznego transferu (3 TB) i obszerną powierzchnię dyskową. Darmowy pakiet proponowany przez 1&1 to nie tylko rejestracja domeny i utrzymanie strony w Internecie, ale również wszystkie aplikacje potrzebne do jej stworzenia. Oferta obejmuje, między innymi, następujące elementy:

– Utrzymanie 1 domeny .PL

– Narzędzie do budowy strony internetowej „1&1 Kreator Stron”

– 10 GB powierzchni dyskowej

– Pakiet 3000 GB transferu miesięcznie

– 100 adresów email

– 2 GB powierzchni poczty e-mail

– Możliwość prowadzenia własnego bloga

Możliwość tworzenia foto albumów

– Zabezpieczenie przed spamem i wirusami internetowymi

– Profesjonalne wsparcie techniczne w języku polskim.

„Pakiet na Dzień Dobry” pozwala stworzyć profesjonalną stronę internetową nawet laikowi. Natomiast doświadczeni użytkownicy otrzymują dostęp do zaawansowanych aplikacji, takich jak: bazy danych MySQL oraz skrypty; CGI, PHP, Perl czy Python.

Porównanie ofert

Polski rynek hostingowy nie należy do łatwych – połowę tortu mają dwie firmy: Home.pl i Nazwa.pl. Reszta jest w dużej mierze opanowana przez mniejszych graczy.

Cechy

NetArt

Home

1&1

powierzchnia dyskowa

25GB

10GB

10GB

transfer serwera

5000 GB

1500 GB

3000 GB

liczba domen głównych

bez limitu

bez limitu

1 (pl)

subdomeny

bez limitu

bez limitu

bez limitu

konta e-mail

bez limitu

bez limitu

100

konta www/ftp

bez limitu

bez limitu

bd

liczba baz danych

bez limitu

5

bd

panel zarządzania

tak

tak

tak

program do obsługi poczty

tak ssl

tak ssl

tak ssl

bezpłatny okres testowy

14 dni

14 dni

2 lata

cena

0 zł / 300 zł

150 zł / 300 zł

0 zł / 300 zł

wsparcie techniczne

6-22 / 7 dni

0-24 / 7 dni

8-20 /5 dni

* Transfer serwera w Home i NetArt rocznie, 1&1 miesięcznie

 * W ofercie promocyjnej NetArt nowi klienci mogą otrzymać darmowy pakiet  na okres 6 miesięcy

Będzie rewolucja?

Nie prawdą jest, że internet nie zna granic – w polskich warunkach „społeczeństwo informacyjne” to czysta propaganda. W ślad ze szybko rosnącą liczbą rejestracji nowych domen, nie idzie rozwój bardziej zaawansowany  usług. Świadczy to o niewystarczającej wiedzy polskich przedsiębiorców, którzy nie wydają pieniędzy na rzeczy, których nie rozumieją. Czy 2 letni okres testowy będzie wystarczającą zachętą?

Jeżeli  korzyści związane z posiadaniem strony czy sklepu w Internecie nie zostaną uświadomione, trudno liczyć na gwałtowny wzrost popytu.  Odebranie zaś klientów rywalom  będzie bardzo trudne, bo podstawowa oferta nie przebija w istotny sposób konkurencji.

Zaletą jest niewątpliwie duży limit transferu (3000 GB miesięcznie), ale pozostałe parametry wypadają dość blado na tle Home czy NetArt. Zwłaszcza  pomoc techniczna dostępna jedynie w dni powszednie od 8 do 20. W naszych warunkach bliski, telefoniczny kontakt to wciąż bardzo poważny atut.

Kto zatem wygra? Zapewne ten kto lepiej „objaśni” swoją ofertę.

– Konkurs na e-biznes rozstrzygnięty

– Sposoby na zarobek w sieci

– Robią biznes w sieci, czyli przegląd startupów

Robert Kamiński

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
ad 29 sie 2010 (15:21)

Jest polska wersja tej strony? Macie linka?