Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Istota działań promocyjnych

Reklama

Reklama wpływa na motywy, postawy i sposób postępowania nabywców, a tym samym na zjawiska rynkowe. Zakres i treść działalności reklamowej zależą od rodzaju i zakresu stosowania innych instrumentów, a równocześnie wpływają na proces ich kształtowania. Pełni ona następujące funkcje:

  • informacyjną – za pomocą reklamy informuje się potencjalnych nabywców o produktach wprowadzonych na rynek i znajdujących się na nim, o warunkach sprzedaży, itp.
  • zachęcająco-nakłaniającą – czyli prowadzącą do określonego działania na rynku.

Wydatki przedsiębiorstwa na reklamę są nierozerwalnie związane z cyklem życia produktu na rynku, to znaczy czy produkt znajduje się w fazie wprowadzania na rynek, fazie wzrostu sprzedaży, fazie dojrzałości, czy spadku sprzedaży. Przy wprowadzeniu produktu na rynek i podjęciu walki konkurencyjnej oczywistym jest fakt, iż wydatki na reklamę będą największe, spełnia ona bowiem funkcję pionierską. Następnie wraz z wchodzeniem w dalsze fazy cyklu życia produktu zaczną maleć. W przypadku fazy schyłkowej (spadku sprzedaży), o ile przedsiębiorstwo nie zdecyduje się na wycofanie produktu z rynku, koszty reklamy powinny wzrosnąć. Miałoby to na celu przedłużenie cyklu życia produktu. Reklama taka pełniłaby wówczas funkcję przypominającą.

Marketing bezpośredni

Marketing bezpośredni określić można najpełniej, jako połączenie zarówno reklamy, promocji sprzedaży, jak i sprzedaży osobistej. Jest to interakcyjny system marketingu, który korzysta z jednego, lub więcej mediów reklamowych, by wywołać określoną odpowiedź oraz/lub transakcje w dowolnym miejscu. Marketing bezpośredni korzysta z różnych instrumentów, wśród których wyróżnić można:

  • marketing katalogowy – wysyłanie katalogów zawierających opisy produktów, ceny, próbki materiałów itp.
  • marketing poczty bezpośredniej – wysyłanie listów, ulotek, itp.
  • telemarketing – wykorzystanie telefonu umożliwiającego składanie zamówień na produkty.

Ponadto istnieją zakupy przez radio, telewizję, internet itp. skutkiem tego typu działań jest bezpośrednie zamówienie składane przez klienta.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.