Kampania promocyjna
Wybór kanału promocyjnego…
…czyli wybór określonych masmediów do emitowania, upowszechniania naszej kampanii promocyjnej a więc do popularyzowanie firmy, oraz oferty rynkowej. Każda firma w zależności od zasobów, budżetu zaplanowanego na promocje może wybrać kanał jakim jest telewizja, radio elektroniczne lub teleinformatyczne media promocyjne np.: internet, kino, teatry, billboardy, formy reklamy stałej, tablice przydrożne, reklama na budynkach, wszystkie media drukowane, środki masowej lokomocji, komunikacji, różne części garderoby, sprzęt sportowy itd.
Telewizja jest bardzo dobrym medium promocyjnym, skutecznym ponieważ w telewizyjnym przekazie można połączyć elementy ruchu obrazu scenografii, muzyki, słowa i gry aktorskiej, można przekazać produktów jego naturalnych barwach, kolorach, można pokazać użytkowanie, zastosowanie produktu itp.
Wadą telewizji jako kanału promocyjnego jest jej wysoki koszt, mała elastyczność i duże natężenie reklam w szczytach oglądalności telewizyjnej. Radio to dobry kanał promocyjny gdyż można przekaz promocyjny zaadresować do wybranej, selektywnej grupy klientów. Rynek radiowy jest podzielony na segmenty pomiędzy różne stacje radiowe.
Media drukowane to najstarsze medium na świecie np.: gazety codzienne, dzienniki. Zaletą jest relatywnie niska cena, łatwość zamieszczenia reklamy, duża elastyczność kampanii promocyjnej. Wadą jest bardzo krótki żywot reklamy w gazecie codziennej, łatwość zaginięcia reklamy w gąszczu ogłoszeń, wyjątek to ogłoszenie barwne, całostronicowe. Tygodniki, miesięczniki to bardzo dobre medium nabywane są przez konkretne, określone grupy czytelników potencjalnych klientów. Miesięczniki są to na ogół eleganckie czasopisma adresowane do najbardziej świadomych konsumentów. Reklama ta ma długi żywot dzięki czemu utrwala się przekaz reklamowy w świadomości czytelników.
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Wynalazek polskiej fizyczki doceniony. Olga Malinkiewicz powalczy o nagrodę European Inventor Award 2024
-
Z miłości do biegów. Zrezygnował z kariery zawodowej w banku i prowadzi swoją fundację
-
Pierwszy biurowiec w Polsce w całości zasilany czystą energią. ESCOlight wspiera inicjatywy dekarbonizacyjne
-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję