Komponent ludzki - inwestycja w przyszłość
Współczesny rynek staje się coraz bardziej wymagający wobec produktu czy usługi, które mu oferujemy. Dzieje się tak dlatego, gdyż ciągle zmniejszają się wymiary ludzkiej cywilizacji w sensie przestrzennym, globalizacja sięgnęła niemalże każdego zakątka współczesnego świata. Postaw na człowieka Ogólnie dostępne markowe produkty, wymagają od organizacji o lokalnym zasięgu większej innowacyjności i prężności w zdobywaniu chętnych…
Bezcenny zysk
Przychody, które uzyskujemy ze sprzedaży produktu nie są jedynymi, na które może liczyć każda zadomowiona na odpowiednim dla siebie rynku firma. Dodatkowo można mówić o przychodach uzyskiwanych z dewident, ze sprzedaży udziałów i papierów wartościowych, zyskach z prowizji od udzielonych pożyczek oraz odsetkach od nich i należności, w tym także zawarte są odsetki za zwłokę…
Wprowadzenie nowego produktu na rynek
Działanie marketingowe, związane także z wprowadzaniem i monitorowaniem „życia” produktu, można podzielić na dwie zasadnicze części: po pierwsze, dotyczy ono wyznaczania celów rynkowych przedsiębiorstwa oraz określenia grupy potencjalnych nabywców produktu firmy; po drugie, skomponowanie mieszanki marketingowej (tzw. Marketing mix) Zacznij od zbadania rynku Decyzje podjęte w tym zakresie przesądzają o typie strategii, charakterze promocji, wyborze…
PR wewnętrzna firmy
Public relation (PR) to narzędzie promocji, które wykorzystywane jest w celu kształtowania i podtrzymywania pozytywnego wizerunku firmy i jej produktów w opinii odbiorców. Wymiary PR Termin „public relation” został zapożyczony z języka angielskiegi i oznacza dokładnie: „stosunki lub kontakty publiczne, społeczne”, co nie do końca w polskim znaczeniu odpowiada znaczeniu angielskiemu, które jest znacznie szersze.…
Jak szkolić i motywować pracowników?
Gdy posiadasz już dobrych pracowników, warto w nich zainwestować. Najlepszym sposobem na to jest przeprowadzenie szkoleń. Niestety często się zdąża, że właściciele małych firm szkolenia postrzegają jako koszt, a nie jako inwestycję. Gdy inwestujesz pieniądze w szkolenia dobrych pracowników, zwracają się one w postaci większej wydajności zespołu, co przyczynia się z kolei do zwiększenia obrotu…
Negocjacje
Negocjacje towarzyszą człowiekowi od początku pojawienia się go na świecie. Najpierw dotyczą zaspokajania podstawowych potrzeb, jakimi są te biologiczne (np. można je wyrazić za pomocą słów „jak dasz mi butelkę z mlekiem albo mnie przewiniesz to przestanę płakać”), później kontaktów towarzyskich, a w końcu pracy. Są one także nieodzowną częścią gry rynkowej i komunikowania się…
Płynność finansowa warunkiem przeżycia
Tytuł tegoż artykułu brzmi niczym reklama powietrza czy wody w odniesieniu do życia człowieka. Niestety nie jest to żart, bo rzeczywiście płynność finansowa przedsiębiorstwa umożliwia podjęcia jakichkolwiek działań związanych z produkcją i dystrybucją towarów. Żaden z kontrahentów nie zamierza związać się z firmą, która choć raz nie wywiązała się z umowy finansowej. Dlatego też warto…
Nowoczesny marketing - jak to rozumieć?
Jak z większością rozwijanych dziś rzeczy, idei, tak i z marketingiem wiąże się historia jego powstania. Głównymi czynnikami rozwoju marketingu był postęp techniczny i wzrost wydajności pracy, co spowodowało szybki wzrost i umasowienie produkcji. Stworzyło to rosnące bariery zbytu nadprodukcji, czyli brak popytu na towary, co pociągnęło za sobą wzrost konkurencji, a to spotęgowało potrzebę…
Jak być dobrym menedżerem?
Prowadząc firmę jesteś osoba, od której czerpie się wzory (przynajmniej dobrze by tak było). Wielu spośród menadżerów, kierowników czy właścicieli małych firm nie zdaje sobie sprawy z faktu, ze pracownicy uważnie ich obserwują. Dla ciebie jako menadżera pierwszym krokiem w motywowaniu innych jest konsekwentne demonstrowanie takiego zachowania i takich nastawień, jakie chciałbyś, aby twój personel…
O ułatwieniu zatrudnienia absolwentom - program 1praca
Prowadząc działalność gospodarczą, masz możliwość skorzystania z wielu udogodnień. Jeśli zdecydujesz się zatrudnić absolwentów, możesz wiele zyskać. Kogo dotyczy? Zgodnie z dziennikami ustaw z 2001 r. Nr 122, poz. 1325 i Nr 154, poz. 1793 oraz z 2002 r. Nr 112, poz. 975 i Nr 241, poz. 2074 za osoby mogące korzystać z ułatwień w zatrudnianiu…
Twoja kasa i środki zewnętrzne
O ile, co do posiadanych przez samych siebie środków nikt raczej nie ma złudzeń, o tyle obcy kapitał to ważny i często znaczący pod względem ilościowym, element wkładu w rozwój i działalność przedsiębiorstwa, zwłaszcza na początku jego powstawania. Kapitał własny Tworzony jest z wkładów właściciele czy też wspólników oraz z opłat udziałowców, akcjonariuszy za nabyte…
Pięć składników mieszanki marketingowej
Podstawą działalności każdej firmy, której celem jest zdobywanie nabywców swych produktów czy to w postaci materialnej czy też usług, jest bardzo dobra strategia i plan marketingowy. Jego realizacja zależy od skoordynowania ze sobą pięciu elementu marketingu, tego, bez czego żadna produkcja i działalność nie odniosłyby zamierzonego celu. Celowo dobrany zestaw tych elementów to tzw. marketing…
Czy istnieje idealny styl kierowania?
Panuje przekonanie, że ludzie rodzą się z właściwościami przywódczymi. Często boimy się pokierować ludźmi. Gdyż nie wiemy jak to robić. Jednak jak wynika z doświadczenia, większość ludzi może pełnić funkcje liderów, jeśli tylko otrzymają odpowiednie wsparci i możliwość rozwoju. Lider To, co wyróżni a dobrego lidera to osobowość. Osobowości trudno zmienić, ale nie zachowanie. Wielu…
Jak najkorzystniej rozwiązać umowę o pracę?
Umowę o pracę możemy rozwiązać na kilka sposobów, w pewnym stopniu uzależnionych od charakteru umowy, którą podpisaliśmy z pracodawcą. Nie każdy sposób korzysny Po pierwsze, umowa może zostać rozwiązana jeżeli upłynął czas, na który była zawarta. Tak naprawdę to właśnie wygasza z dniem zakończenia pracy, określonym w umowie, jeżeli nie zostanie ona przedłużana lub jeżeli…
Jakie i za co podatki płacić musimy?
W zasadzie większość z nas wie, że podatek to przymusowe, bezzwrotne, nieodpłatne i powszechne, obejmujące wszystkich obywateli, choć w różnym stopniu w zależności od prowadzonej przez nich działalności, świadczenie pieniężne, które pobierane jest przez państwo poprzez różne jego organy, jak np. urzędy skarbowe czy gminy. Pośrednie i bezpośrednie podatki Możemy wyróżnić podatki z uwagi na…
Lobbying
Lobbying (rzecznictwo interesów, grupy nacisku, pressure groups) to zorganizowane działania jednostek lub grup osób, nawiązujących kontakt z politykami i urzędnikami w celu wywierania wpływu na procesy ustawodawcze, decyzyjne oraz uzyskanie dostępu do informacji. Lobbying to również dwukierunkowa komunikacja między otoczeniem społecznym a przedstawicielami władzy. Lobby to (w tłumaczeniu z języka angielskiego) kuluary, zaściankowość pewnego działania.…