Portale internetowe szykują się do przejęć
Podczas gdy jedni w kryzysie widzą same zagrożenia inni upatrują w nim szansę na tanie zakupy. Taką strategię obierają największe polskie portale dla których okres dekoniunktury może się okazać czasem żniw. Przedstawiciele serwisów nie ukrywają, że szykują się w tym roku do przejęć zwłaszcza, że obecne wyceny ewentualnych kandydatów do przejęć są bardzo atrakcyjne.
„Jesteśmy przekonani, że możemy się bardziej umocnić. Nasze podejście do sytuacji na rynku jest konserwatywne, jeśli chodzi o finanse, ale agresywne, jeśli chodzi o podejście do nowych projektów czy ewentualnych przejęć – mówi w „Gazecie prawnej” Krzysztof Sierota, członek zarządu spółki o2, właściciela m.in. portalu o2.pl i komunikatora Tlen.pl.
Oprócz przejęć największe internetowe portale planują też uruchamianie nowych projektów. „Do końca roku planujemy zrealizowanie około 15 projektów – zapowiada w gazecie Łukasz Wejchert. W kwietniu wystartował nowy serwis motoryzacyjny oraz nowa wersja mobilna portalu OnetLajt. Do końca miesiąca powstanie kolejny serwis reklamowy, który będzie internetową konkurencją dla wydawców gazetek reklamowych, dołączanych np. do dzienników. W I połowie roku odświeżony zostanie serwis biznesowy portalu. Do tego dojść ma wiele nowych funkcjonalności w projektach istniejących, w tym m.in. Zumi.pl, konkurującym z Google Maps. […]Największy projekt szykowany na ten rok pojawić ma się na rynku w IV kwartale.” – pisze „Gazeta prawna”.
Do ataku szykuje się także portal o2.pl.”Dokonaliśmy oczywiście pewnej weryfikacji kosztów inwestycji, ale 90 proc. projektów, które planowaliśmy, dalej rozwijamy. W sumie pracujemy obecnie nad około 15 projektami. To nie oznacza, że wszystkie pojawią się na rynku w tym roku, ale nie zwalniamy tempa – mówi w „Gazecie prawnej” Krzysztof Sierota.
Podobne kroki zapowiadają też Wp.pl i Interia.pl i Agora. Nic dziwnego, że największe portale starają się wykorzystać czas kryzysu do zwiększenia swoich udziałów w rynku. Skoro jest okazja to tanich przejęć to serwisy starają się to wykorzystać. Zachętą do zakupów i tworzenia nowych projektów jest także dynamika rynku reklamy w Internecie. Mimo dekoniunktury tort reklamy online urośnie w tym roku o 15-25 proc.
Polecamy:
– W poszukiwaniu drugiej Naszej klasy
– o2.pl, czyli od zera do milionera
– 7 powodów by postawić na własny e-biznes
Więcej w „Gazecie prawnej”, w artykule „Portale internetowe szykują się do przejęć”, autorstwa Michała Fury