Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Psychologiczne i techniczne aspekty reklamy

Cele reklamy

Aby poznać cele reklamy, należy zacząć od jej definicji. Reklama jest to płatna forma nieosobistej prezentacji i promocji produktu lub usługi przez określonego nadawcę. Jest także najbardziej widocznym, najgłośniejszym, ale też i najdroższym instrumentem oddziaływania firmy na rynek. Wydaje się na nią od jednego do kilkudziesięciu procent wpływów ze sprzedaży.

Każdego dnia klient jest atakowany tysiącem impulsów reklamowych:

  • prasa (wkładki, artykuły, ogłoszenia),
  • radio (audycje, ogłoszenia),
  • telewizja (plansze, filmy, migawki, ogłoszenia).

Istotą dobrej reklamy jest to, że:

  • jest łatwo zauważalna, przyciąga uwagę,
  • wyróżnia towar i firmę,
  • jest łatwa do zapamiętania,
  • wywołuje chęć zakupu.

Reklama jest kosztowna, dlatego działania nie mogą być przypadkowe, ale muszą być adresowane do interesującej Firmę grupy klientów.
Informacja reklamowa musi spełniać funkcje:

  • informacyjną,
  • nakłaniającą,
  • utrwalająca,
  • edukacyjną.

Rodzaje reklam

Reklama informacyjna dostarcza argumentów, zawiera długie teksty i jest nieatrakcyjna dla przypadkowego odbiorcy. Działa w długim okresie przez nawarstwianie się pozytywnych opinii o marce czy firmie. Reklama emocjonalna oddziałuje na podświadomość, jest atrakcyjna i prezentowana w czasopismach elitarnych oraz TV. Reklama tworząca nawyk spełnia głównie funkcję utrwalającą, przypominającą symbol, logo firmy lub znak graficzny kojarzący się z firmą.

Reklama dająca satysfakcję musi zbudować atrakcyjny obraz danej marki, aby konsument czerpał zadowolenie z używania produktu, który niewiele różni się od innych.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.