Zmienił się wzór karty wypadków
7 maja 2012 r. zmienił się wzór karty wypadków w drodze do pracy lub z pracy.
Nowy wzór karty wypadków wprowadziło rozporządzenie Ministra Pracy I Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad oraz trybu uznawania zdarzenia za wypadek w drodze do pracy lub z pracy, sposobu jego dokumentowania, wzoru karty wypadku w drodze do pracy lub z pracy oraz terminu jej sporządzania (Dz.U. 2012 poz. 482).
Powodem wprowadzenia zmian w karcie wypadków była nowelizacja ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. Zniosła ona m.in. obowiązek posługiwania się numerem identyfikacyjnym NIP przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności. Dlatego też w nowym wzorze dokuemntu nie ma już obowiązkowego pola NIP osoby poszkodowanej. Wymagana będzie jednak pieczęć podmiotu sporządzającego kartę wypadku, o ile ją posiada.
pw