Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Start-up JakKupować.pl pod lupą ekspertów

W ramach inicjatywy „Startupy na dywaniku” eksperci oceniają młode firmy internetowe. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up biorą dziś pod lupę projekt JakKupować.pl.


Serwis JakKupować.pl stworzony został, by podnosić świadomość konsumentów i pomagać im w zakupach w internecie. Witryna dostarcza konsumentom informacje o tym jak i gdzie kupować poszukiwany produkt.

Stanisław Rogoziński, manager inwestycyjny inkubatora technologicznego Trinity Adventure


Jakkpowac.pl to portal bardzo dobrze zrobiony. Łatwy w nawigacji oraz estetycznie wykonany. Modelem wpisuje się w serwisy budowane na bazie e-commerce. Na uwagę zasługuję również połączenie informacja + transakcja. Zgrupowanie w jednym miejscu kontentu moderowanego i tworzonego przez użytkowników oraz łatwość dokonania zakupu (po kilku klikach), to dobre rozwiązanie biznesowe, które jest coraz częściej stosowane. Witryna stanowi ciekawe miejsce w internecie zarówno dla nałogowo jaki i okazyjnie robiących zakupy. Od strony przychodowej serwis ma do zaoferowania kilka form reklamy i rozliczeń. Biznesowo to jeden z lepszych start-upów, jakie się pojawiły w ostatnim czasie.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Projekt skazany moim zdaniem na rynkową porażkę. Nie wierzę w kolejny katalog sklepów, poradnik dla konsumentów czy porównywarkę cen. Nie dostrzegam żadnej przewagi nad konkurencją – ani na poziomie aplikacji, ani na poziomie treści. Kolejny projekt realizowany w ramach 8.1, który na pierwszy rzut oka nie powinien tych środków dostać.

Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

Baza sklepów i produktów. Konkurencja dla sklepy24.pl, które są bardzo przydatnym portalem dla robiących zakupy w sieci. Póki co, w jakkupowac.pl brakuje jeszcze opinii użytkowników, więc na razie ciężko ocenić szanse tego serwisu na osiągnięcie sukcesu podobnego do sklepy24.pl.

Model biznesowy jest jasny – opłaty od sklepów. Oczywiście, aby sklepy zaczęły płacić, musi być zbudowana odpowiednia baza użytkowników. Jako, że za projektem stoją właściciele sklepu cyfrowe.pl, może im sie to udać. Z zainteresowaniem będę obserwował rozwój jakkupowac.pl. Może wreszcie pieniądze z 8.1 zostały sensownie zagospodarowane.

Jarosław Obara, Prezes Zarządu inkubatora technologicznego Ventures Hub

Jak dla mnie porady na serwisie są zbyt ogólne. Ciekawsze byłyby z pewnością testy i oceny konkretnych produktów. Przy obecnej formule nie wróżę projektowi wielkiej popularności.

Chcesz zaprezentować swoją firmę użytkownikom MamBiznes.pl w zakładce „Start-up”? Wyślij opis na adres [email protected] Zobacz najnowsze startupy

Stanisław Tomczak, manager inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedUp Group

Serwis doskonale użyteczny i jednocześnie z jasno zarysowanym modelem biznesowym – na pierwszy rzut oka idealny startup. Czego jeszcze brakuje w serwisie? Użytkowników! Być może przydałoby się znaleźć odpowiednich partnerów biznesowych – serwisy, dla których JakKupować stałoby się wartością dodaną, a z których bazy mogliby pozyskiwać użytkowników (porównywarki cen, portale aukcyjne,…?). Przychody pojawią się dopiero, gdy pojawią się wielbiciele portalu.

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

Bardzo ładny i logiczny interfejs. Szczerze mówiąc obawiam się trochę takich projektów w których jest przysłowiowe „mydło i powidło”. Brak jakiegokolwiek fokusu (czy to branżowego, czy funkcjonalnego) może zaowocować tym, że projekt będzie postrzegany jako jeszcze jeden supermarket. Słabą częścią może okazać się model biznesowy – na pierwszy rzut oka oparty jednak głównie na modelu promocyjno-reklamowym. Przy dość dużej konkurencji ze strony portali informacyjnych to może okazać się jednak niewystarczającym pomysłem na utrzymanie firmy i zespołu w dłuższej perspektywie. recenzje innych projektów:

– Start-up na dywaniku: Wizytownik.pl

– Start-up na dywaniku: Firmlet.pl

– Start-up na dywaniku: Lokter.pl

– Start-up na dywaniku: Prosponder.pl

– Start-up na dywaniku: Snapki.pl

Sylwetki ekspertów recenzujących projekty internetowe


Stanisław Tomczak menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami tradycyjnymi.

Jarosław Obara, prezes zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ma licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem rad nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, obecnie prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi.

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure


Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z finansów i portfela inwestycyjnego.


Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku. Wpółtwórca i pierwszy Dyrektor Zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA. Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 Dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni prezes zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor ds. rozwoju technologii w EL2 Sp. z o.o. Obecnie pełni funkcję prezesa zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.