Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Start-up eWnioski.pl pod lupą ekspertów

W ramach inicjatywy „Startupy na dywaniku” eksperci oceniają młode firmy internetowe. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up biorą dziś pod lupę projekt eWnioski.pl.


 

Serwis eWnioski.pl umożliwia w prosty i szybki sposób wypełnianie formularzy urzędowych online, bez potrzeby pobierania i instalowania dodatkowych programów.  Wypełnianie nawet najbardziej zawiłych wniosków urzędowych nigdy jeszcze nie było tak proste i szybkie – mówią pomysłodawcy.

Stanisław Rogoziński, manager inwestycyjny inkubatora technologicznego Trinity Adventure

Dobry pomysł, jednak obecnie to chyba dopiero wersja beta. Na pewno konieczne jest zwiększenie listy formularzy i stworzenie profilu, który importowałby dane do formularzy. Wtedy przejrzystość, użyteczność portalu i korzystna w stosunku do oszczędności czasu cena mogłyby zapewnić mu konieczną ilość użytkowników. Paradoksalnie największym zagrożeniem dla tego biznesu jest informatyzacja urzędów (np. e-Deklaracje) i upraszczanie niektórych procedur. Dla mnie jest to jeden z niewielu portali, gdzie byłbym skłonny płacić za usługę. Ciekawe, czy również inni użytkownicy internetu będą do tego skłonni.

Jarosław Obara, Prezes Zarządu inkubatora technologicznego Ventures Hub 

 

Wypełnianie formularzy online jest to dość popularna już oferta, zwykle umieszczana gdzieś na portalach biznesowych. Często jednak nie wiadomo czy formularz jest aktualny, użytkownik nie ma pewności, ze zostanie przyjęty. Jeśli w tym serwisie twórcy o to zadbają mogą zdobyć klientów.

 

Chcesz zaprezentować swoją firmę użytkownikom MamBiznes.pl w zakładce „Start-up”? Wyślij opis na adres [email protected] Zobacz najnowsze startupy 

 

Stanisław Tomczak, manager inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedUp Group

Genialny w swojej prostocie i funkcjonalności serwis! Pozwala naprawdę zaoszczędzić czas i nerwy związane z poszukiwaniem i wypełnianiem formularzy urzędowych. Wzorowy przykład przedsięwzięcia z prawdziwie namacalną korzyścią dla użytkownika i jednocześnie jasne określonym modelem monetyzacji. Cena 2,44 PLN za wypełniony wniosek to niewielki koszt w stosunku do zaoszczędzonego czasu. Wierzę w sukces tego przedsięwzięcia.

Zbigniew Krzewiński, firma cinsultingowa CoWinners

eWnioski – czyli formularze, które można wypełnić przez Internet. Pomysł ciekawy, logika serwisu (3 kroki) wydaje się klarowna, ale obawiam się, że nie zbuduje się masy krytycznej mając do wyboru jedynie 5 formularzy i to dość niszowych – np. wniosek o urlop ojcowski. Nie widać również pomysłu na model biznesowy. 

Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

Pomysł wydaje się być genialny – pomoc użytkownikowi w wypełnianiu wniosków urzędowych.  Wybieramy sprawę, w której musimy złożyć wniosek, a system w  przyjazny sposób pomaga nam go wypełnić. Po zakończeniu procesu wypełniania wniosku jest on drukowany na formularzu urzędowym. Za taką pomoc system pobiera  wynagrodzenie w wysokości 2,44 zł, płatne SMSem.

 

 Widzę same zalety tego projektu: po pierwsze odpowiada na realne zapotrzebowanie użytkownika, który w zetknięciu z wnioskami urzędowymi często traci głowę. Po drugie jest bardzo prosty w obsłudze. Po trzecie oferuje pomoc za minimalną cenę (2,44 zł), do tego płatność dokonywana jest w najmniej „bolesny” sposób dla użytkownika, czyli SMSem. Jeśli chodzi o powodzenie biznesowe projektu eWnioski, to związane jest ono ze skalą biznesu. 1000 użytkowników płacących co miesiąc za usługę to będzie za mało.  Tu trzeba pozyskać dziesiątki tysięcy, ale widzę na to szansę.

 

 – Start-up na dywaniku: Wizytownik.pl

– Start-up na dywaniku: JakKupować.pl

– Start-up na dywaniku: Mobiks.pl

– Start-up na dywaniku: Firmlet.pl

– Start-up na dywaniku: Lokter.pl 

 Sylwetki ekspertów recenzujących projekty internetowe

  

Stanisław Tomczak menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami tradycyjnymi.

Jarosław Obara, prezes zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ma licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem rad nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, obecnie prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi.

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure

Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z finansów i portfela inwestycyjnego.


Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku. Wpółtwórca i pierwszy Dyrektor Zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA. Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 Dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni prezes zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor ds. rozwoju technologii w EL2 Sp. z o.o. Obecnie pełni funkcję prezesa zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.