Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Start-up FashionStyle.pl pod lupą ekspertów

W ramach inicjatywy „Startupy na dywaniku” eksperci oceniają młode firmy internetowe. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up biorą dziś pod lupę projekt FashionStyle.pl.

 

Serwis jest miejscem, gdzie użytkownicy tworzą swoje wirtualne modelki lub projektantki mody i bawią się, kreując wirtualne trendy oraz rozwijając swoją wyobraźnię i kreatywność. Na witrynie można spełniać się w kierowaniu karierą wirtualnej modelki lub przy odrobinie talentu – zostać wirtualną projektantką i produkować ciuchy, które zawładną modnym światkiem.

 

Jarosław Obara, prezes inkubatora technologicznego InQbe

 

Ten serwis jest właściwie grą z gatunku „fashion games”, ale zbliżoną trochę do gier polegających na hodowaniu zwierzątek. Tyle, że tutaj „hoduje się” modelkę (albo modela) lub projektantkę. Można zauważyć, że projekt wymaga jeszcze dopracowania, chociaż już emituje reklamy. Formuła gry jakoś nie budzi mojej sympatii. Chyba projektowi trudno będzie przebić się na rynku.

 

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

 

Bardzo ciekawy i dobrze zrobiony serwis, ładna grafika, jestem przekonany, że osoby, które interesują się modellingiem znajdą tam dobrą rozrywkę – pewnie bardziej jest to serwis dla młodych osób. Kilka elementów jeszcze czeka na „dorobienie” ,ale „pani na skuterku wiezie już niezbędne składniki” – myślę, że użytkownikom (a może bardziej użytkowniczkom) spodoba się poczucie humoru twórczyni serwisu. Widzę sporo reklam, wirtualna waluta – czyli model biznesowy ad supprted i freemium. Wszystko zależy od ruchu u konwersji – trzymam kciuki!

 

Stanisław Tomczak, manager inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedupGroup

 

Niezwykle trudno pisać facetowi o serwisie stworzonym (podobno) przez i dla nastoletnich dziewczynek, które chcą wystartować z karierą modelki lub projektantki mody. Czym jest ten serwis? W założeniu chyba miał być miejscem zabawy w wirtualną projektantkę albo modelkę (do wyboru przy rejestracji). Ale po wejściu na stronę główną wydaje się, że jest raczej serwisem społecznościowo-informacyjnym.

 

Struktura strony raczej nie zachęca do zabawy. Za dużo tekstu, za mało atrakcyjne ikony. Idea gry jest ze wszech miar słuszna ale chyba z większym powodzeniem funkcjonowałaby jako mikrogra w ramach facebooka’a. Sama nawigacja nie jest niestety intuicyjna i zabawa nie sprawia dużej radości. Największym jednak problemem są pojawiające się za często flashbannery przykrywające dużą część ekranu. Podstawę zabawy jak mniemam stanowi kupowanie oraz projektowanie odzieży oraz prowadzenie życia wirtualnej modelki (czy ktoś jeszcze pamięta tamagotchi?). Sam proces zakupu nie należy jednak do najłatwiejszych.

 

Ciekawym uzupełnieniem byłoby zaproszenie do udziału realnych sklepów, które w ten sposób mogłyby promować nowe kolekcje, ale rozumiem, że to będzie następnym krokiem w rozwoju. Serwis należy do tych, w których radość z korzystania rośnie w miarę wzrostu zaangażowania użytkownika. I pewnie tak jest, choć trzeba mieć sporo determinacji aby zabawa wciągnęła od początku. „Modny” temat, ciekawa koncepcja, duże pole dla rozwoju ale serwis wymaga jeszcze sporo pracy aby stał się przyjazny użytkownikowi, a nie tylko stanowił miejsce spotkań jego współtwórców. Mam nadzieję, że rozwinie się a nie zabrnie w ślepą uliczkę.

 

Stanisław Rogoziński, manager inwestycyjny inkubatora Trinity Adventure

 

Pomysł niezbyt innowacyjny, ale bardzo ładnie wykonany. Trudno jest go oceniać, ponieważ zdecydowanie nie należę do grupy docelowej. Najczęściej rozrywka zbliżona do FashionStyle oferuje się razem z innymi aplikacjami online, a rzadziej jako osobny portal. Wydaje się, że serwis może znaleźć niewielką grupę sympatyków. Zastanawiam się, czy wdrożone rozwiązania (np. rankingi) starczą, by użytkownicy portalu nie odeszli po kilku wizytach. Gdym miał zrecenzować serwis jednym zdaniem, to moim zdaniem ciekawy jako hobby, ale bez biznesowego potencjału.

 

Zebrał Grzegorz Marynowicz



Przeczytaj recenzje innych projektów: 

 

– Start-up na dywaniku: Wizytownik.pl

– Start-up na dywaniku: JakKupować.pl

– Start-up na dywaniku: Mobiks.pl

– Start-up na dywaniku: Firmlet.pl

– Start-up na dywaniku: Lokter.pl

 

 Sylwetki ekspertów recenzujących projekty internetowe

  

Stanisław Tomczak menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami tradycyjnymi.

Jarosław Obara, prezes zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ma licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem rad nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, obecnie prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi.

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure


Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z finansów i portfela inwestycyjnego.


Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku. Wpółtwórca i pierwszy Dyrektor Zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA. Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 Dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni prezes zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor ds. rozwoju technologii w EL2 Sp. z o.o. Obecnie pełni funkcję prezesa zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.