Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Start-up Shuu.pl pod lupą ekspertów

W ramach inicjatywy „Startupy na dywaniku” eksperci oceniają młode firmy internetowe. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up biorą dziś pod lupę projekt Shuu.pl.

 

Shuu.pl to system pozwalający na świadczenie usług przez internet oraz na codzienną komunikację wideokonferencyjną za pośrednictwem przeglądarki internetowej – bez konieczności instalacji oprogramowania, z dowolnego miejsca na świecie.

 

Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

 

Bardzo sympatyczny projekt, oferujący wideokomunikację przez internet, bez konieczności instalowania aplikacji. Usługa wideokomunikacji oferowana jest w wersji biznesowej i prywatnej. Skupię się na wersji biznesowej, z punktu widzenia powodzenia projektu, kluczowej.

 

Nie sadzę, aby wersja prywatna, która jest płatna, zyskała popularność. Klient biznesowy na pewno byłby skłonny zapłacić za tą usługę, ale: nie aż tyle i nie za tak prostą wersję. Abonament od 50 do 180 (i to w promocji!) zł miesięcznie za korzystanie z wideokonferencji, to nie są kwoty, które rynek zaakceptuje.

 

Do tego jakość usługi dziś nie powala na kolana (jest tablica, jest czat, są pokoje, ale tego typu narzędzi ma wiele komunikatorów). Podsumowując – pomysł ciekawy, ale pracy nad projektem trzeba wykonać jeszcze bardzo dużo. Zacząłbym od cennika.

 

Jarosław Obara, prezes inkubatora technologicznego InQbe

 

Łatwy w obsłudze system do komunikacji video online, nie wymagający instalacji. Przewidziany jest do wykorzystania w celu kontaktu z usługodawcami np. prawnikami lub doradcami finansowymi, w tym świadczenia przez nich płatnych usług. O ile w taką formę kontaktu wierzę, to na pewno mniej wierzę w dokonywanie przez ludzi zakupów usług w tej formule. Może lepiej sprawdzi się model, w którym wydawca jakiejś strony np o tematyce prawnej skorzysta z usługi aby oferować porady on-line u siebie?

 

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

 

Pomysł ciekawy – funkcjonalnie przewaga nad Skype sprowadza się do możliwości odpalenia wideokonferencji poprzez przeglądarkę, a nie przez zainstalowaną aplikację, jest też lepiej dopracowany interfejs wizualizacji merytorycznej (tablica) oraz co najważniejsze – możliwość organizacji wielostronnych wideokonferencji. Jasny model biznesowy – freemium, choć opłaty za usługi związane z pakietem MINI mogą być pewną barierą w dalszym rozwoju serwisu – długo czekałem na tego typu usługę. Brakuje trochę w opisie cennika dokładnej specyfikacji usług abonamentowych.

 

Stanisław Tomczak, manager inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedupGroup

 

Nie mam żadnych wątpliwości, że usługa, którą oferuje Shuu może odnieść wielki sukces. Doskonale wpisuje się w nasze czasy, kiedy to coraz więcej osób pracuje w systemie networkingu. Jeśli właścicielom uda się uzyskać odpowiednio dużą liczbę użytkowników, z pewnością kolejni będą się zgłaszali z polecenia. Ideałem by było, aby prowadzący Shuu starali się dążyć do sytuacji, w której ich usługa stanie się standardem rozmów on-line pomiędzy dwoma i więcej osobami.

 

Stanisław Rogoziński, manager inwestycyjny inkubatora Trinity Adventure

 

Moim zdaniem portal ma niewielkie szanse, żeby się przebić. Rzucił bowiem wyzwanie różnym rozproszonym narzędziom, do których użytkownicy są mocno przyzwyczajeni – mailom, Skypowi (i innym komunikatorom), telefonom, współdzielonym online tablicom oraz bezpośredniemu kontaktowi z klientem. Dodatkowo serwis Shuu.pl jest płatny, podczas gdy większość wymienionych narzędzi można mieć za darmo lub za niewiele. Nie bardzo wierzę również, że serwis będzie zwiększał przychody klientów, bo nie zastąpi bezpośredniego kontaktu, niezbędnego przy usługach profesjonalnych.

 

Zebrał Grzegorz Marynowicz



Przeczytaj recenzje innych projektów: 

 

– Start-up na dywaniku: Wizytownik.pl

– Start-up na dywaniku: JakKupować.pl

– Start-up na dywaniku: Mobiks.pl

– Start-up na dywaniku: Firmlet.pl

– Start-up na dywaniku: Lokter.pl

 

 Sylwetki ekspertów recenzujących projekty internetowe

  

Stanisław Tomczak menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami tradycyjnymi.

Jarosław Obara, prezes zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ma licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem rad nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, obecnie prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi.

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure


Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z finansów i portfela inwestycyjnego.


Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku. Wpółtwórca i pierwszy Dyrektor Zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA. Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 Dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni prezes zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor ds. rozwoju technologii w EL2 Sp. z o.o. Obecnie pełni funkcję prezesa zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
keaka44 18 wrz 2010 (14:38)

W co warto teraz inwestować?

http://dobra-inwestycja.blogspot.com