Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Szukasz pomysłu? 4 powody, dlaczego warto postawić na…

Wiele osób szukających idei, która pozwoli na osiągnięcie biznesowego sukcesu skupia się na klientach indywidualnych. Początkujący przedsiębiorcy bardzo często zapominają o firmach jako potencjalnych odbiorcach dla swoich produktów. A przecież sprzedaż towarów i usług klientowi biznesowemu może się okazać strzałem w dziesiątkę. Oto 4 powody, dla których warto rozkręcić biznes B2B. 

1. Niższy koszt dotarcia do klienta

Każdego dnia z ekranu telewizora widz bombardowany jest przekazem reklamowym. Warto zauważyć, że działania promocyjne tym kanałem prowadzone są głównie przez firmy z ofertą skierowaną do klienta indywidualnego. Nie jest przypadkiem, że to właśnie w telewizji widzimy reklamy zup błyskawicznych, batoników czy usług telefonii komórkowej. Forma reklamy telewizyjnej dla tego typu produktów jest najlepszą ze względu na zasięg jaki kampania może osiągnąć. Aby klient sięgnąć po produkt danej firmy musi ona więc najpierw ponieść ogromne koszty i to jest właśnie „minus” produktów skierowanych do masowego odbiorcy. 

Zaletą firm oferujących produkty i usługi dla przedsiębiorstw jest niższy koszt dotarcia do potencjalnego klienta. Dla tych podmiotów wykupienie kampanii promocyjnej w telewizji w większości przypadków mija się z celem. Ich działalność wymaga zupełnie innych, ale również tańszych sposobów promocji. 

2. Dostępna baza klientów

Szukając pomysłu na biznes w sektorze B2B warto pamiętać, że tu lista potencjalnych klientów jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy w Panoramie Firm czy innym katalogu branżowym wpisać przedmiot działalności, by uzyskać pierwszy wykaz możliwych kontrahentów. Oczywiście pozyskanie klienta zależy od jakości proponowanych produktów, ale w przeciwieństwie do działalności B2C nie musimy „strzelać na oślep”. 

Jeśli więc przedsiębiorca zajmuje się produkcją sprzętu gastronomicznego – to szuka danych kontaktowych do lokali gastronomicznych czy firm cateringowych. O ile klientem producenta oleju roślinnego może być każdy to firma trudniąca się sprzedażą oprogramowania dla producentów mleka szybko jest w stanie zdobyć bazę takich podmiotów. Podobnie przedsiębiorca oferujący narzędzie dla agencji nieruchomości.

3. Klienta pozyskujesz tylko raz

Zaletą skupienia się na klientach biznesowych jest fakt, że raz przekonany klient zostaje z firmą na długo. Poza oczywistym utrzymaniem odpowiedniego poziomu świadczonych usług przedsiębiorca nie musi ciągle toczyć walki o nowego klienta. W przypadku kontaktów B2B istnieje oczywiście konkurencja, ale zmiana dostawcy usług dla firmy jest dużo mniej prawdopodobna niż zmiana szamponu przez klienta indywidualnego. 

4. Niższe koszty obsługi klienta

Firma świadcząca usługi dla innych firm zazwyczaj obsługuje dużo mniejszą liczbę klientów niż przedsiębiorstwo nastawione na masowego klienta. To z kolei skutkuje z kolei niższymi kosztami obsługi klienta. Zupełnie inne wydatki w tej materii ponosi przedsiębiorca świadczący usługę sprzątania dla 5 firm a inne producent jogurtów. Znacząco różny jest koszt operacji księgowych, obsługi reklamacji czy wysyłki korespondencji.

Rozglądając się za biznesowym pomysłem nie można ulec przekonaniu, że działalność B2B jest łatwiejsza. Stworzenie oferty, która zainteresuje inną firmę to trudne zadanie. Przedsiębiorcy to bardzo wymagający klienci, którzy nie wybierają przypadkowych dostawców. Mimo wszystko warto próbować z 4 powodów, o których wspomnieliśmy. 

– Rozkręcamy biznes: bar kanapkowy

– Otwieramy kolekturę lotto

– Jak założyć punkt ksero

Grzegorz Marynowicz

Bankier.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.