Japana.uk – japońskie noże

Opis projektu: W 2016 zaczęłyśmy sprzedawać japońskie, ręcznie robione kuchenne noże sprowadzane z Japonii. Od 2 miesięcy tworzymy też własne produkty skupione wokół japońskich noży (tj. satellite products) i niedlugo wypuszczamy na rynek wlasna serie tzw. kintsugi – pozwoli nam to na narzucanie marży i brak bezpośredniej konkurencji.
Chcemy promować i zdominować rynek produktów Japońskich i inspirowanych Japonią, od produktów do kuchni i domu do high-endowej linii odzieżowej Japana Couture.

Branża / kategoria: commerce

Rok powstania: 2016

Skąd pomysł: Fascynacja nożami ze stali damaceńskiej i wygórowane ceny produktów dostępnych w sklepach fizycznych zrodziła się 2 lata temu, kiedy Kamila, współzałożycielka Japana’y szukała prezentu świątecznego dla swojego partnera. Cena i oferta noży Japońskich w sklepie była zaporowa, dlatego Kamila wyszukała i skonaktowała się z Japońskim kowalem, który to stworzył na jej polecenie nóż gyuto z wygrawerowaną w katakanie dedykacją. Fascynacja kulturą Japonii, dokonaniami i siłą kobiet Samurajek zadecydowały o tym, by stworzyć firmę i inspirować kobiety i mężczyzn (którzy dotychczas są głównym rynkiem) produktami wysokiej jakości i niepowtarzalności.
Sprzedajemy wyłącznie online, mogąc tym samym oferować lepsze ceny.

Dla kogo: Dotychczas lwia część klientow to mezczyzni: bankierzy, szefowie kuchni, mężczyźni lubiący gotować i kolekcjonować noże jako ‚boy’s toy’. Kobiety nie są świadome walorów posiadania takich noży, dlatego wraz z wypuszczaniem na rynek linii produktów sygnowanych marką Japana, bierzemy sobie za cel edukowanie kobiet. Jest to pomijany dotychczas rynek, który traktujemy jako szansa na zwiększenie sprzedaży ogólnej i zagarnięcie części na zasadzie „first mover advantage”.

Finansowanie: środki własne

Model biznesowy: sprzedaż produktu lub usługi

Pomysłodawcy projektu: 1. Kamila Hankiewicz – z doswiadczenia analityk biznesowy, projekt manager, założycielka firmy technologicznej Untrite.com pomagająca firmom w automatyzacji procesów biznesowych. w Japana odpowiada za część technologiczną, marketing i wyszukiwanie kontrachentów.
2. Anna Maria Szymczak – doświadczenie jako dyrektor operacyjny w firmie logistycznej, w Japana odpowiada za customer service, logistykę i follow-ups z kontrahentami.
Anna Czarnowska – projektantka wnętrz, współtworzy linię produktów uzupełniających.

Konkurencja: made.com – tworzą własne produkty z wykorzystaniem społeczności designerskiej

Rynki: globalny

Najbliższe cele: 1. Zwiększyć rozpoznawalność w Polsce (jesteśmy obecne na rynku UK ale mamy klientów na całym świecie), wszystkie zalożycielki to Polki, dlatego historia naszej firmy moze byc inspiracja dla innych kobiet.
2. Stworzyć wizerunek firmy w oparciu o wizerunek silnej kobiety, Japana to dla nas ‚female Japan’ – estetyczna kobieta Japonia objawiająca się w przedmiotach kojarzących się z siłą i naturą.
3. Zwiększyć udział rynku o rynek kobiecy

Zespół: 10-15 pracowników

Lokalizacja: Londyn (zachodniopomorskie)

Japana.uk – Dziewczyny z Japonskimi Nozami

Dodaj start-up