LingRoom

Opis projektu: LingRoom to firma z branży EdTech, łącząca lektorów języków obcych z klientami (uczniami indywidualnymi i korporacyjnymi) poszukującymi kursów językowych. Każdy użytkownik platformy (zarówno lektor, jak i uczeń) ma możliwość stworzenia swojego indywidualnego profilu, który może spersonalizować, dostosowując do swoich potrzeb i oczekiwań.

LingRoom daje uczniom dostęp do dużej bazy lektorów, możliwość znalezienia oferty spełniającej ich indywidualne potrzeby, narzędzia pozwalające na łatwy kontakt z lektorem (czat), bezpieczny system płatności online (PayU), system powiadomień o statusie lekcji/kursu (SMS/email/App), zaawansowany kalendarz zsynchronizowany z kalendarzem lektora, możliwość pobierania plików z materiałami lekcyjnymi. Lektorom zapewnia współpracę na zasadach B2B lub w oparciu o umowę zlecenie. LingRoom pobiera 15% ceny lekcji/kursu. W Lingroom lektorzy sami ustalają ceny lekcji oraz czas i miejsce pracy – mogą pracować stacjonarnie lub online. Rozliczenia za zrealizowane lekcje procesowane są raz w miesiącu. Lingroom prowadzi pełną administrację prowadzonych przez lektora kursów, zdejmując ten ciężar z lektora i usprawniając jego pracę. Oddając w ręce lektorów aplikację mobilną, LingRoom zapewnia im łatwy dostęp do zaawansowanego kalendarza, funkcji czatu z uczniami oraz szybkiego potwierdzenia zrealizowania lekcji, dzięki czemu papierowe listy obecności nie są już potrzebne.

Trzy najważniejsze cechy usług oferowanych przez Lingroom:
1. Kompleksowość – Punkt kompleksowej obsługi uczniów (one stop shop). Uczeń może znaleźć lektora – skontaktować się z nim poprzez czat – zamówić lekcje/kurs – opłacić zamówienie i otrzymać fakturę – korzystać z wielu funkcji platformy wspierających proces nauki.
2. Transparentność i wsparcie – Miejsce pracy dla lektorów, zapewniające pełną administrację prowadzonych kursów oraz transparentne i legalne zasady współpracy (szansa na aktywację zawodową kobiet po urlopach macierzyńskich/wychowawczych). Możliwość pracy stacjonarnej oraz zdalnej – szczególnie ważne dla osób o ograniczonej mobilności oraz mieszkających w małych miejscowościach.
3. Innowacyjność – System efektywnie wspierający zarządzanie kursem ze strony lektora oraz ucznia, a także sam proces nauki.

Branża / kategoria: edukacja

Rok powstania: 2017

Skąd pomysł: Lingroom Sp. z o.o. została założona 18 maja 2017 r. na bazie połączenia doświadczeń dwóch swoich założycieli – lektorki języka polskiego jako obcego oraz managera międzynarodowej firmy. Pomysł na stworzenie miejsca łączącego lektorów języków obcych z osobami poszukującymi kursów językowych – stacjonarnych i online, zrodził się z realnej potrzeby obu stron. Próba rozwiązania wielu problemów napotykanych zarówno przez lektorów, jak i uczniów, zaowocowała powstaniem platformy, która jest czymś więcej niż wyszukiwarką ofert, to swoisty CRM dla branży edukacji (Education Relationship Management System) wspierający pełen proces nauki oraz miejsce pracy dla lektorów, oferujące transparentne i legalne zasady współpracy.

Dla kogo: LingRoom kieruje swoje usługi do trzech grup klientów:

1. Lektor języka obcego – dla którego współpraca z LingRoom może być pracą dodatkową (poza pracą w szkole lub innej instytucji) albo stałym i stabilnym miejscem zarobkowania w pełnym wymiarze. Lektorzy z reguły potrzebują wsparcia organizacyjnego, a zatem wszelkich narzędzi porządkujących ich pracę, a także wsparcia biznesowego – od administracji po sprzedaż, komunikację i marketing. Głównym powodem, dla którego lektorzy rejestrują się na platformie jest oczywiście chęć pozyskania nowych uczniów. Lektorzy cenią sobie możliwość decydowania o cenie i kształcie kursu, a także adresowania go do wybranej przez siebie kategorii uczniów (wiek, branża, poziom językowy itp.) Łatwy kontakt z potencjalnym klientem – poprzez czat, a nie tradycyjnie przez telefon, daje lektorom komfort kontaktu z klientem w dogodnym dla nich czasie. System zamówień lekcji/kursów zapewnia możliwość akceptacji lud odrzucenia zamówienia ucznia bez straty czasu i energii na bezproduktywne rozmowy telefoniczne. Istotna jest również dla nich możliwość wyboru miejsca i czasu prowadzenia lekcji. Coraz większa grupa lektorów dodaje do swojej oferty kursy online, dzięki czemu bariery geograficzne ich nie obowiązują, co z kolei daje im szansę na pozyskanie większej liczby uczniów i zwiększenia dochodów, również dzięki obniżeniu kosztów związanych z dojazdem.
2. Uczeń indywidualny – osoba chcąca rozpocząć naukę dowolnego języka obcego lub podnieść swój aktualny poziom znajomości języka. Także osoba poszukująca zajęć językowych dla swojego dziecka. Uczeń indywidualny zwykle poszukuje kursu stacjonarnego, który będzie prowadzony w jego domu lub domu lektora. Zwiększa się grupa uczniów indywidualnych poszukujących kursów online, prowadzonych np. za pośrednictwem Skype. Uczeń indywidualny jest zainteresowany kursem spersonalizowanym, dostosowanym do jego indywidualnych potrzeb. Chce mieć opcję zakupu wybranej przez siebie liczby lekcji (od 1 do …), korzystając z łatwego w obsłudze i bezpiecznego systemu. Zależy mu na możliwości otrzymania ofert od wielu lektorów jednocześnie oraz na kontakcie z nimi i możliwości uzgodnienia szczegółów zamówienia przed finalizacją zakupu (funkcja czat).

3. Uczeń korporacyjny – firma działająca na rynku międzynarodowym, nastawiona na rozwój oraz zwiększenie swojej konkurencyjności, również poprzez podwyższanie kompetencji swoich pracowników. Wprowadzanie w firmie kursów językowych jest często formą pozapłacowych benefitów, które wpływają na zwiększenie atrakcyjności pracodawcy. Dla firmy bardzo istotna jest możliwość współpracy i rozliczania się z jednym dostawcą, który może pokryć zapotrzebowanie firmy na dostarczenie usługi w wielu jej lokalizacjach.

Finansowanie: środki własne

Model biznesowy: inne

Pomysłodawcy projektu: Agnieszka Krych – magister filologii polskiej Uniwersytetu Łódzkiego (specjalizacja metodyczna i dziennikarska) z ukończonymi studiami podyplomowymi z zakresu marketingu i strategii marketingowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Właścicielka szkoły językowej oraz lektorka języka polskiego jako obcego, która swoje doświadczenie zawodowe zdobywała, prowadząc indywidualne kursy językowe dla wyższej kadry managerskiej w wielu międzynarodowych korporacjach, a także realizując lekcje dla klientów indywidualnych. Współpracowała z wieloma szkołami językowymi w Warszawie, jak również z lektorami niezależnymi. Możliwość poznania realnych potrzeb i oczekiwań obu stron procesu nauczania – lektora i ucznia – okazało się kluczowym czynnikiem dla powstania pomysłu platformy LingRoom.
Igor Nagaev – dyrektor wykonawczy z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu, zapewniający przywództwo zespołom o wysokiej wydajności. Doskonałe połączenie umiejętności analitycznych, interpersonalnych, organizacyjnych i planistycznych. Potrafi szybko zrozumieć skomplikowane pojęcia, zidentyfikować, przewidzieć i rozwiązać problemy, przekształcić pomysły w logiczne strategie i wdrożyć systemy, które optymalizują produktywność i zwiększają zadowolenie klienta, a także kompetencje pracowników i ich motywację.
Anton Rogachevskyi – posiada ponad 10 letnie doświadczenie w Web & Mobile Development. Project Manager zarządzający międzynarodowym zespołem developerów zlokalizowanych w różnych miastach Europy. Z sukcesem zrealizował 40 projektów z branży FinTech i EdTech. Fan nowych technologii.

Konkurencja: Preply.com

Rynki: Polska

Najbliższe cele: Rozwój i jeszcze raz rozwój!

Zespół: 2-5 pracowników

Lokalizacja: Warszawa (mazowieckie)

LingRoom

Dodaj start-up