Marketplace kursów SMS

Opis projektu: Marketplace kursów SMS jest to platforma, na której każdy twórca może rozpocząć sprzedaż swojej wiedzy w formie tekstowej. Wysyłka kursu jest realizowana przy pomocy wiadomości tekstowych SMS, co daje przewagę w zaangażowaniu (jest to kanał na chwile obecną niezaspamowany i łatwo widoczny/dostępny). Cała platforma jest w dużym stopniu zautomatyzowana. Twórca tworząc raz kurs, może zarabiać cały czas bez konieczności jakiejkolwiek ingerencji (pobierania płatności, weryfikowania kursantów czy wysyłania lekcji). Zautomatyzowaliśmy proces pobierania płatności a także wysyłania lekcji w wiadomości SMS.

Projekt jest na etapie skończonego MVP. W tej chwili wypuściliśmy MVP na rynek i testujemy rozwiązanie.

Branża / kategoria: edukacja

Rok powstania: 2021

Skąd pomysł: Pomysł narodził się w momencie dostrzeżenia problem z kursami video. Kursy video są zwykle duże, przepełnione treścią (którą nie do końca wszyscy potrzebują) i mają duży próg wejścia. Na dodatek kursy video kończy bardzo mała ilość osób ze względu na zbyt dużą ilość treści. Nie są one też dawkowane w odpowiedni sposób, kursanci kupujący kursy video zwykle dostają je w całości, kilkunastogodzinny materiały. Dochodzi też problem mało skondensowanej wiedzy, bardzo często w takich kursach możemy natknąć się na „lanie wody”.

Ta platforma ma za zadanie rozwiązać te problemy. Wiadomości SMS ze względu na limit znaków, zmuszają twórców do umieszczania mocno skondensowanej treści w lekcjach. Nie ma tu miejsca na „lanie wody”, lekcje zawierają same konkrety. Natomiast kursanci cieszą się z faktu, że nie muszą spędzać kilku godzin przed materiałem a także mogą w łatwy sposób odczytać otrzymane lekcje, wchodząc w wiadomości SMS.

Dla kogo: Klientem docelowym są eksperci w swoich dziedzinach chcący dzielić się nabytą wiedzą lub po prostu osoby, które wiedzą więcej od innych. W skrócie osoby, które lubią nauczać czy też osoby, które zastanawiają się nad monetyzacją swojej wiedzy. Również w gre mogą wchodzić firmy, które chcą prowadzić szkolenia dla swoich pracowników właśnie poprzez wiadomości SMS.

Finansowanie: środki własne

Model biznesowy: freemium, inne

Pomysłodawcy projektu: Twórcą projektu jest jednoosobowy zespół składający się z zawodowego programisty, uczącego się biznesu od ponad roku. Natomiast sam projekt powstał w nowoczesnym narzędziu NoCode.

Konkurencja: arist.co. Poza nimi nie spotkałem się jeszcze z podobną aplikacją na świecie. W Polsce jest to pierwsza tego typu platforma edukacyjna.

Rynki: Polska

Najbliższe cele: Pokazać ludziom, że nauka poprzez mocno skondensowane wiadomości tekstowe (nanolearning) jest dużo bardziej efektywna niż kilkunastogodzinne kursy video. Na chwile obecną Pokolenie Z często uczy się z krótkich filmów na TikTok, Snapchat czy Youtube. Edukacja ulegnie zmianie, sposób nauki zmieni się, ze względu na bardzo dużą ilość informacji, na którą – w obecnych czasach – bardzo mała ilość osób chce poświęcać swój czas.

Zespół: 1 pracownik

Lokalizacja: Warszawa (mazowieckie)

Marketplace kursów SMS

Dodaj start-up