Smart Soft Solutions
Opis projektu: ThermoEye – autorski system do dokonywania wczesnej detekcji chorób u trzody chlewnej na podstawie pierwszych objawów temperaturowych. Bazując na termografii oraz sztucznej inteligencji, nasze urządzenie informuje hodowce lub/i weterynarza, o liczbie, miejscu ogniska chorobowego jak i konkretnie oznacza chorego tucznika, w celu uproszczenia procesu indetyfikacyjnego.
Branża / kategoria: informatyka
Rok powstania: 2017
Skąd pomysł: Wysoka śmiertelność (2-3% w PL) oraz stosowalność antybiotykoterapii głównie w celach prewencyjnych jak i nieefektywny cykl hodowlany (w trakcie choroby występują straty w przypadku spożycia paszy), to główne problemy które chcieliśmy rozwiązać. Najważniejszym jednak zagadnieniem jest redukcja leków, która jest dokonywana poprzez diagnozowanie ognisk chorobowych w trybie ciągłej pracy 24/7 co eliminuje potrzebę podawania antybiotyków w celach prewencyjnych. Dzięki tuczarni, którą zarzadzają rodzice jednego z założycieli, możemy na bieżąco weryfikować zarówno nasze założenia jak i działanie urządzenia.
Dla kogo: Naszym głównym niewątpliwie są hodowcy trodzy chlewnej.
Finansowanie: akcelerator, fundusz Venture Capital, inkubator
Model biznesowy: freemium, sprzedaż produktu lub usługi
Pomysłodawcy projektu: Twórcą projektu jest cały skład założycieli spółki pracującej nad ThermoEye. Na swoim pokładzie mamy szeroki zakres doświadczenia technicznego, które wnosi dr Przemysław Sękalski, jak i wiedzy praktycznej płynącej z doświadczenia syna hodowców trzody chlewnej – Łukasza Adamka.
Konkurencja: Zdecydowana większość konkurencji nawiązuje do poprawy utrzymania dobrobytu loch oraz zwiększenia przeżywalności prosiąt. Istnieją firmy pochodzące z Chin, które badają behawiorystykę trzody za pomocą analizy obrazu pochodzącego ze zwykłych kamer.
Rynki: globalny, Polska
Najbliższe cele: Naszym głównym celem jest przejście z etapu prototypowego do pierwszych komercyjnych wdrożeń, które planowane są już w trzecim kwartale tego roku (2018r.)
Zespół: 5-10 pracowników
Lokalizacja: Łódź (łódzkie)
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta