VisitPoland.online – wirtualne przewodniki panoramiczne
Opis projektu: Visit Poland Online to nowa platforma z przewodnikami turystycznymi / mapami panoramicznymi miast na bazie panoram 360 z powietrza i spacerów wirtualnych we wnętrzach obiektów.
Celem platformy Visit Poland Online jest promocja turystyczna Polski, dzięki przewodnikom użytkownik serwisu będzie mógł zapoznać się z wybraną okolicą, atrakcjami turystycznymi oraz infrastrukturą turystyczną i dzięki temu zaplanować pobyt i zwiedzanie, w tym np. zarezerwować hotel. Część informacji będzie dostępna bezpośrednio w serwisie, do pozostałych będą odesłania w formie linków (np. do stron miast i obiektów, systemów rezerwacyjnych, serwisów z opiniami, mediów społecznościowych) tak by stanowić integrator wiedzy i linków w usystematyzowanej formie na bazie atrakcyjnych wizualnie panoram.
Aktualnie na platformie jest ponad 1000 panoram z powietrza w ponad 80 miejscowościach w Polsce (dane na 2020-03).
Branża / kategoria: turystyka
Rok powstania: 2018
Skąd pomysł: Najczęstszą formą prezentacji obiektów turystycznych, hoteli, restauracji w internecie są listingi lub mapy, często w niezbyt atrakcyjnej lub nieaktualnej formie. Mapy i przewodniki panoramiczne pokazują okolicę i otoczenie obiektów w atrakcyjny sposób, zdjęcia panoramiczne z powietrza są dopracowywane pod względem graficznym. Całość pozwala na unikalną prezentację obiektów i obszarów turystycznych.
Dla kogo: Odbiorcami przewodników są potencjalni turyści, natomiast bezpośrednio produkt jest kierowany do miast i branży turystycznej – hoteli, restauracji, obiektów turystycznych, które mogą wykorzystywać mapy panoramiczne do celów promocyjnych.
Finansowanie: środki własne
Model biznesowy: freemium, reklama, sprzedaż produktu lub usługi
Pomysłodawcy projektu: Pomysłodawcą projektu jest Jacek Bieliński, marketingowiec, pasjonat nowych technologii i wykorzystania ich w marketingu.
Konkurencja: Potencjalną konkurencje można zdefiniować w kilku obszarach, sam projekt łączy bardzo różne dziedziny, od fotografii, przez spacery wirtualne po mapy i przewodniki turystyczne. Aktualnie na rynku nie ma rozwiązań, które by łączyły te wszystkie aspekty w kompleksowy sposób. Jako konkurencję można traktować różne rozwiązani, w tym Google Maps w widoku satelitarnym, mapy panoramiczne są dla nich atrakcyjną alternatywą ze względu na jakość zdjęć i elastyczność dostosowania do potrzeb.
Rynki: globalny, Polska
Najbliższe cele: W najbliższym czasie (sezon 2020) chcemy rozszerzać bazę miast na platformie, systematyczne wdrażanie pełnych wersji przewodników, wykonanie tłumaczeń oraz pierwsze projekty na rynkach zagranicznych.
Zespół: 2-5 pracowników
Lokalizacja: Gdynia (pomorskie)
-
Prowadzenie własnego biznesu jest wyzwaniem. Często jest się wyrzucanym ze strefy komfortu – rozmowa z Aliną Sztoch, CEO i Co-founderką marki Kubota
-
Trudny czas dla prowadzenia biznesu. Coraz więcej przedsiębiorców zamyka bądź zawiesza działalność gospodarczą
-
Jaki powinien być tytuł przelewu z konta firmowego na prywatne?
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Własny sklep Żabka na wyciągnięcie ręki. Poznaj wymagania, aby zostać franczyzobiorcą znanej marki
-
5 lekcji biznesu z serialu „Sukcesja”. Jak prowadzić firmę do sukcesu
-
Polska branża medtech rośnie w siłę. Rodzime start-upy zaczynają z sukcesami podbijać zagraniczne rynki
-
Polacy odkrywają nowy wymiar holografii