Legia Warszawa ze stratą sięgającą 30 mln zł
Legia Warszawa kolejny rok z rzędu osiąga stratę, Rok temu wyniosła 44,1 mln zł, natomiast w tym roku było to 29,8 mln zł straty netto – informuje portal WirtualneMedia.pl. Główną przyczyną słabych wyników upatruje się w spadku wpływów sprzedażowych.

Fot. Tomasz Hamrat / Gazeta Polska / FORUM
Piłka nożna nie należy do najprostszych biznesów. Przekonała się o tym Legia Warszawa, która zakończyła sezon ze stratą wynoszącą 29,8 mln zł (na czerwiec 2019 roku). To nie jest dobra wiadomość, bowiem poprzedni rok również spółka zaliczyła stratę, jednak zdecydowania wyższą, wynoszącą 44,1 mln zł. Ta różnica wynika z ograniczenia wydatków na wynagrodzenia oraz pojawienia się dotacji i sprzedaży Sebastiana Szymańskiego.
W minionym sezonie zmalały przychody Legii z trzech głównych źródeł. Przychody z biletów i karnetów poszły w dół z 21,71 do 19,85 mln zł, z reklam z 27,11 do 21,33 mln zł, a ze sprzedaży praw do transmisji telewizyjnych — z 28,91 do 21,11 mln zł.
Pomimo słabych wyników, Legia Warszawa wciąż pozostaje najbogatszym klubem piłkarskim w kraju. Drugi na tej liście znalazł się Lech Poznań, który wygenerował znacznie mniejszą stratę wynoszącą 17,67 mln zł, choć w poprzednim sezonie spółka osiągnęła zysk netto na poziomie 17,94 mln zł.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Jestem pewny, że coraz więcej spółek na rynku polskim, będzie dostrzegać potencjał modelu Virtual Biotech” – mówi CEO Auxilius Pharma, Jędrzej Litwiniuk
-
Oszczędzanie na emeryturę: wyższe limity wpłat na IKE oraz IKZE w 2024 roku
-
Jednoosobowa działalność gospodarcza: z jakich ulg może skorzystać przedsiębiorca?
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Franczyza Pijalni Wódki i Piwa z grupy Mex Polska. Co warto wiedzieć, jeżeli chcesz otworzyć własny biznes
-
Własny sklep Żabka na wyciągnięcie ręki. Poznaj wymagania, aby zostać franczyzobiorcą znanej marki
-
5 lekcji biznesu z serialu „Sukcesja”. Jak prowadzić firmę do sukcesu
-
Polska branża medtech rośnie w siłę. Rodzime start-upy zaczynają z sukcesami podbijać zagraniczne rynki