Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Męski biznes, czyli jak założyć własny Barber Shop?

Barber Shop to biznes, który sięga swymi tradycjami w odległą historię, nawet do starożytnego Egiptu, Rzymu czy Grecji. Jednak ówcześnie funkcjonował nieco pod inną nazwą – Golibroda. Dziś barberzy to specjaliści z zakresu fryzjerstwa męskiego, z którego usług coraz częściej korzystają mężczyźni. – Barber był i jest swego rodzaju powiernikiem, bo faceci zawsze szukali jaskiń w których mogą otrzymać dobrej jakości usługę oraz być najlepszą lub najgorszą kopią siebie –wyjaśnia Lucjan Wosiek, właściciel Lucjan’s Barber Shop.

Lucjan Wosiek

W Polsce funkcjonuje już kilka set Barber Shop’ow. Podobnie jak na świecie, ich historia i tradycja sięga głęboko w korzenie Polski. Szczególną popularnością to rzemiosło cieszyło się w okresie międzywojennym. Jednak po wojnie, ta profesja traciła na znaczeniu, a najgorsza dla tego biznesu okazała się transformacja gospodarcza na początku lat 90. – Odcisnęła ona dość mocne piętno na szkołach zawodowych oraz podejściu klientów – mówi Lucjan Wosiek. – Teraz gdy czas bylejakości się skończył, a my Polacy jesteśmy bardziej zamożni, szukamy wyrafinowanych usług co pozwoliło Barber Shop`om na nowo zagościć na mapach polskich miast – dodaje.

Jak zostać Barberem?

Na rynku pojawia się coraz więcej akademii, którzy szkolą przyszłych Barberów. – Jednak również każdy szanujący się Barber Shop prowadzi szkolenia – mówi właściciel Lucjan’s Barber Shop. Także szkoły zawodowe, zaczynają dostrzegać zainteresowanie tym zawodem, włączając je do swojej oferty szkoleniowej. Chociaż wciąż tylko nieliczne decydują się na to. – No i warto pamiętać, że dobry Barber to suma doświadczeń i warto szkolić się wszędzie bo każdy ma coś do przekazania, coś co pozwoli nam stworzyć swój własny niepowtarzalny styl – zaznacza Wosiek.

Początki własnego biznesu

Wszystko zaczyna się od założenia własnego biznesu. O tym jak to zrobić bez wychodzenia z domu przeczytasz tutaj. W przypadku tej działalności gospodarczej nie obowiązują szczególne pozwolenia. Wymagane jest jedynie dostosowanie się do przepisów BHP, sanepidu czy też Inspekcji Pracy. Jednak pojawia się pytanie ile kosztuje taki biznes? – To trudne pytanie, bo koszt inwestycji w rzemiośle fryzjerskim jest dość plastyczny, możemy stworzyć miejsce za 20 000 zł i za 150 000 zł, tylko pamiętamy o jednym, dobry zakład golibrody wypełniony powinien być sercem ludzi w nim pracujących, a nie dolarami. To nie pieniądze budują renomę, a ludzie którzy na co dzień tworzą klimat i jakość każdego z Barber Shopu w Polsce – wyjaśnia Lucjan Wosiek, właściciel Lucjan’s Barber Shop.

Foto: facebook.com/LucjansBarbershop

Kolejnym, niezwykle ważnym zagadnieniem jest wybór lokalizacji. Ten biznes pozwala na prowadzenie punktu zarówno w małym jak i dużym mieście. – Oczywiście duże miasta to teoretycznie lepszy start dla małego biznesu, ale wiąże się też z wieloma zagrożeniami. Mało ludzi na początku myśli o grze cenami, konkurencji czy walce o pracownika oraz migracji klientów. Duże miasto nakłada na nas wymóg dość aktywnego życia swoim biznesem i nieustannego dbania o klienta – mówi Lucjan Wosiek. – Z drugiej strony małe lokalne i kameralne zakłady z lojalnymi klientami to też świetny pomysł – dodaje. Jednak jak zaznacza Barber, w każdym biznesie trzeba zbadać rynek który nas interesuje oraz , a może przede wszystkim dbać o zadowolenie swoich klientów.

Barber to nie tylko zawód

– Niewątpliwą zaletą mojego zawodu, jest stały kontakt z ludźmi i to, że każda głowa to inna historia, po prostu nigdy nie jest nudno, pracuję z ludźmi, którzy stale dążą do doskonałości i pomagają mi na co dzień być lepszym człowiekiem – mówi Lucjan Wosiek. Jednak z pewnością niezbędne jest posiadanie mocnego kręgosłupa, ze względu na ogromną ilość godzin spędzonych przy fotelu. Jednak nawet ten minus nie musi być przeszkodą. – Trzeba to po prostu kochać, jak kochasz to co robisz, to nigdy nie chodzisz do pracy – podkreśla właściciel Barber Shopa.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Kamila 16 maj 2018 (13:28)

Barber shop to obecnie bardzo modny pomysł na biznes. I bardzo dobrze, trzeba podążać za trendami - szczególnie w biznesie :) Jak
to zrobić? Uświadamiając grupie docelowej ich potrzeby. Albo inaczej.
Potrzeby są znane i oczywiste, trzeba jednak przedstawić korzyści
naszego rozwiązania i rozpalić w innych pożądanie tego konkretnego
rozwiązania!
Lubisz ciekawostki i przydatne informacje związane z marketingiem i reklamą? Zapraszamy na stronę i bloga agencji reklamowej Tech-Media!