Męski biznes, czyli jak założyć własny Barber Shop?
Barber Shop to biznes, który sięga swymi tradycjami w odległą historię, nawet do starożytnego Egiptu, Rzymu czy Grecji. Jednak ówcześnie funkcjonował nieco pod inną nazwą – Golibroda. Dziś barberzy to specjaliści z zakresu fryzjerstwa męskiego, z którego usług coraz częściej korzystają mężczyźni. – Barber był i jest swego rodzaju powiernikiem, bo faceci zawsze szukali jaskiń w których mogą otrzymać dobrej jakości usługę oraz być najlepszą lub najgorszą kopią siebie –wyjaśnia Lucjan Wosiek, właściciel Lucjan’s Barber Shop.

Lucjan Wosiek
W Polsce funkcjonuje już kilka set Barber Shop’ow. Podobnie jak na świecie, ich historia i tradycja sięga głęboko w korzenie Polski. Szczególną popularnością to rzemiosło cieszyło się w okresie międzywojennym. Jednak po wojnie, ta profesja traciła na znaczeniu, a najgorsza dla tego biznesu okazała się transformacja gospodarcza na początku lat 90. – Odcisnęła ona dość mocne piętno na szkołach zawodowych oraz podejściu klientów – mówi Lucjan Wosiek. – Teraz gdy czas bylejakości się skończył, a my Polacy jesteśmy bardziej zamożni, szukamy wyrafinowanych usług co pozwoliło Barber Shop`om na nowo zagościć na mapach polskich miast – dodaje.
Jak zostać Barberem?
Na rynku pojawia się coraz więcej akademii, którzy szkolą przyszłych Barberów. – Jednak również każdy szanujący się Barber Shop prowadzi szkolenia – mówi właściciel Lucjan’s Barber Shop. Także szkoły zawodowe, zaczynają dostrzegać zainteresowanie tym zawodem, włączając je do swojej oferty szkoleniowej. Chociaż wciąż tylko nieliczne decydują się na to. – No i warto pamiętać, że dobry Barber to suma doświadczeń i warto szkolić się wszędzie bo każdy ma coś do przekazania, coś co pozwoli nam stworzyć swój własny niepowtarzalny styl – zaznacza Wosiek.
Początki własnego biznesu
Wszystko zaczyna się od założenia własnego biznesu. O tym jak to zrobić bez wychodzenia z domu przeczytasz tutaj. W przypadku tej działalności gospodarczej nie obowiązują szczególne pozwolenia. Wymagane jest jedynie dostosowanie się do przepisów BHP, sanepidu czy też Inspekcji Pracy. Jednak pojawia się pytanie ile kosztuje taki biznes? – To trudne pytanie, bo koszt inwestycji w rzemiośle fryzjerskim jest dość plastyczny, możemy stworzyć miejsce za 20 000 zł i za 150 000 zł, tylko pamiętamy o jednym, dobry zakład golibrody wypełniony powinien być sercem ludzi w nim pracujących, a nie dolarami. To nie pieniądze budują renomę, a ludzie którzy na co dzień tworzą klimat i jakość każdego z Barber Shopu w Polsce – wyjaśnia Lucjan Wosiek, właściciel Lucjan’s Barber Shop.

Foto: facebook.com/LucjansBarbershop
Kolejnym, niezwykle ważnym zagadnieniem jest wybór lokalizacji. Ten biznes pozwala na prowadzenie punktu zarówno w małym jak i dużym mieście. – Oczywiście duże miasta to teoretycznie lepszy start dla małego biznesu, ale wiąże się też z wieloma zagrożeniami. Mało ludzi na początku myśli o grze cenami, konkurencji czy walce o pracownika oraz migracji klientów. Duże miasto nakłada na nas wymóg dość aktywnego życia swoim biznesem i nieustannego dbania o klienta – mówi Lucjan Wosiek. – Z drugiej strony małe lokalne i kameralne zakłady z lojalnymi klientami to też świetny pomysł – dodaje. Jednak jak zaznacza Barber, w każdym biznesie trzeba zbadać rynek który nas interesuje oraz , a może przede wszystkim dbać o zadowolenie swoich klientów.
Barber to nie tylko zawód
– Niewątpliwą zaletą mojego zawodu, jest stały kontakt z ludźmi i to, że każda głowa to inna historia, po prostu nigdy nie jest nudno, pracuję z ludźmi, którzy stale dążą do doskonałości i pomagają mi na co dzień być lepszym człowiekiem – mówi Lucjan Wosiek. Jednak z pewnością niezbędne jest posiadanie mocnego kręgosłupa, ze względu na ogromną ilość godzin spędzonych przy fotelu. Jednak nawet ten minus nie musi być przeszkodą. – Trzeba to po prostu kochać, jak kochasz to co robisz, to nigdy nie chodzisz do pracy – podkreśla właściciel Barber Shopa.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl
Komentarze
Jak założyć firmę transportową?
Polska branża spedycyjna pełni rolę lidera w skali całego kontynentu. W związku z…
Pomysł na biznes na wsi. Sprawdzone inspiracje
Własny biznes to dla wielu osób znakomity sposób nie tylko na zarabianie pieniędzy,…
Jak założyć firmę sprzątającą? Usługi sprzątania od podstaw
Wraz z rosnącą powierzchnią biurowców oraz obiektów mieszkalnych rośnie również zapotrzebowanie na usługi…
Jak założyć firmę budowlaną? Własne usługi budowlane krok po kroku
Usługi budowlane i remontowe stanowią najpopularniejszy rodzaj działalności w skali całego kraju. Znakomicie…
Jak zarabiać na ankietach? Wypełniaj ankiety online i zarabiaj!
Zarabianie w Internecie może przyjąć różne formy. Dobrym źródłem dochodu, niewymagającym przy tym…
Działalność nierejestrowana. Realna alternatywa dla działalności gospodarczej?
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z określonymi kosztami i obowiązkami. Zwłaszcza początkujący przedsiębiorcy…
Komentarze
Ja
Panie Bartolomeo nie można pisać poprawnie w języku polskim? a może Pana ten język nie obowiązuje?
Kto to jest Barber shop?
Chyba jest z Pana really litle dildo …
Kamila
Barber shop to obecnie bardzo modny pomysł na biznes. I bardzo dobrze, trzeba podążać za trendami – szczególnie w biznesie 🙂 Jak
to zrobić? Uświadamiając grupie docelowej ich potrzeby. Albo inaczej.
Potrzeby są znane i oczywiste, trzeba jednak przedstawić korzyści
naszego rozwiązania i rozpalić w innych pożądanie tego konkretnego
rozwiązania!
Lubisz ciekawostki i przydatne informacje związane z marketingiem i reklamą? Zapraszamy na stronę i bloga agencji reklamowej Tech-Media!