Miliarder chce stworzyć konkurencję dla Facebooka
Po głośnym skandalu związanym z wykorzystanie danych setek tysięcy użytkowników Facebook’a przez Cambridge Analytica, może pojawić się alternatywa dla popularnego portalu społecznościowego. To za sprawą indyjskiego miliardera Ananda Mahindra, który ogłosił, że chciałby stworzyć konkurencyjny portal.
Anand Mahindra to jeden z najbogatszych mieszkańców Indii, jego majątek szacowany jest na 1,7 mld USD. Zawdzięcza go dzięki udanym biznesom, w bardzo różnych branżach m.in. w motoryzacji czy nieruchomościach.
Na początku tego tygodnia, miliarder przeprowadził wiele rozmów z przedsiębiorcami z indyjskiej branży IT. Dzięki temu pojawiła się możliwość stworzenia nowego portalu społecznościowego, działającego na podobnych zasadach jak Facebook. Co więcej, wielu przedsiębiorców, ale i zwykłych użytkowników z tego kraju wyraża chęć przeniesienia swojego konta do „indyjskiego Facebooka”. Według raportu opublikowanego w czerwcu przez amsterdamską firmę The Next Web, Indie mają największą liczbę użytkowników Facebooka z 241 milionami aktywnych użytkowników. Może to oznaczać pojawienie się poważnego rywala na rynku portali społecznościowych.
Obecny kryzys Facebook’a jest największy od początku istnienia firmy. Od czasu ujawnienia skandalu, wartość firmy spadła już o ponad 50 mld USD. Co więcej część znanych firm oraz osób zamyka swoje konta na tym portalu. Wśród nich jest Elon Musk i jego firmy: Tesla oraz Space X.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
- Kłopoty Alexa, czyli początek buntu maszyn?
- Google kupiło start-up specjalizujący się w VR
- Kulczyk wyśle start-upy do Doliny Krzemowej
Bartłomiej Godziszewski
MamBiznes.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta
Muszę do niego się odezwać też zamknę konto jak pójdzie na współpracę ze mną.